בכיתה א' המחנכת שינתה לה את השם מגלוריה לנצחיה כי גלוריה רחמנא ליצן שם גלותי.

נצחיה לפידות מנכ"לית צפטר ישראל כבר 25 שנים. ואם טרם הכרתם את שם הגיע הזמן שתכירו.
חברת צפטר הינה חברה שוויצרית המתמחה במוצרים שיעשו את החיים שלכם לפשוטים יותר, יפים יותר, בריאים ואיכותיים יותר.
מחירם של מוצרי צפטר יקרים וזאת בלשון המעטה, יחד עם זאת אין כמעט בית בישראל שלא מכיר את המוצרים, יתרה מזו גם משתמש בהם.

ביקשנו להיפגש עם ניצחיה כדי להבין איך אישה אחת הצליחה להכניס מותג יוקרה כמעט לכל בית בישראל.

אבל לפני כדאי שתדעו היא נולדה בעירק והוריה קראו לה גלוריה, גדלה במעברה בפרדס חנה, בכיתה א' המחנכת שינתה לה את השם מגלוריה לנצחיה כי גלוריה רחמנא ליצן שם גלותי.
עם השנים ובעיקר בגלל העבודה עם חברה בחו"ל שינתה את השם לניצה. היא אמא, סבתא, יזמית ויבואנית.
לקח לה כמה שנים להביא ילד ראשון לעולם והיא אפילו התחילה בתהליך אימוץ.
ניתן להגיד שכל תחנות בחיה היביאו אותה למי שהיא היום ועל זה בראיון איתה.

בילדותך חיית במעברה שינו לך את השם, קיבלת ייחוס אשכזי האם משהו מכל אלה השפיעו על מי שאת כיום?

את השם שינו לי כאשר עליתי לכיתה א' המורה אמרה שגלוריה זה לא שם עברי וצריך להחליף אותו לנצחיה. אני לא חושבת ששינוי השם השפיע על מה שאני היום אלא האירועים בחיים שהשפיעו עלי ושינו כיוונים בחיים. גם את השם נצחיה שיניתי כדי שיהיה קל יותר לחברים מהחברה השוויצרית ששיבשו את השם כי קשה להם להגיד ח קיצרתי לניצה. ובעולם של החברה השוויצרית כולם מכירים אולי כ ניצה. הייחוס האשכנזי
היה לי בגלל צבע העור וההתנהגות האירופאית היו קוראים לי ביידיש "אשיינה מיידלה". המשפחה שלי עלתה מעירק שם זכתה להשכלה גבוהה בבתי ספר יהודיים רציניים בעיר הבירה אבא שלי היה מנהל תחנת רכבת אמא שלי היתה מורה. אבא שלי לא היה יוצא מהבית ללא עניבה הוא עבד שנים רבות כאזרח בצבא במודיעין מה שנקרא היום שמונה מאתיים. 

אני מניחה שחווית לא מעט לחץ להביא ילד לעולם, מה הכי הציק לך באותה התקופה?
התקופה היתה תקופה אחרת לא זה לא הציק לי כי היינו יחסית צעירים ונהניתי מהתקופה של החופש האפשרות לצאת לבלות לנסוע ובד בבד גם עשינו נסיונות להביא ילד לעולם ולבדוק את הסיבות לעכוב. זה יותר הציק לסובבים אותי, להורי ולאחיותי.

האם את מצטערת שלא המשכת עם תהליך האימוץ?
לא אינני מצטערת כי ממילא לא הייתי מקבלת תינוק כאשר יש לי תינוקת הסיפור היה שלא נמצאה כל סיבה לכך שלא הריתי ופרופ' ויינשטיין ז"ל מהדסה עין כרם שנתן לי את המכתב לאימוץ שאינני יכולה להביא ילדים לעולם אמר לי שהוא נותן לי עוד מכתב שהוא בטוח שברגע שאטפל בתינוק אקלט כי לא נמצאה כל סיבה גופנית והבעיה קשורה רק במתח. ואכן כך עשיתי עזבתי את עבודתי ובמקומה טיפלתי בתינוקת שאחותי ילדה כאשר היא הגיעה לגיל 3 חודשים ואחותי חזרה לעבודה והמרגוע סביב הטיפול בה שחרר משהו ובזכותה יש לי שני ילדים.

/

מתי לדעתך נדבקת בחיידק היזמות? 

מאז ומתמיד הייתי חברה בועדות למיניהן ועד הכיתה בבית הספר וכו' אחר כך הייתי רכזת תרבות בישוב חבצלת השרון, הייתי רכזת נעמת וארגנתי אירועים רבים.

ב 1990 הגיעה עליה גדולה מרוסיה וכולם פנו אלי לעזור בקליטת האומנים

שהגיעו בעליה הזו. הפקתי כמה אירועים כדי להציג את האומנים בפני אמרגנים ואנשים בתחום התרבות שיוכלו להעסיקם.

 כמעט חמש שנים שהייתי עסוקה  בקליטת העלייה והייתי שותפה ההפקת אירועים במוסקווה עם גדולי האומנים ברוסיה כדוגמת: חזנוב, קלרה נוביקובה, יפים שיפרין, פיליפ קירקורוב מוגמייב וסיניבסקיה ועוד ועוד ידועים מאוד ומוערכים שם. התארחנו בבתיהם בשנים. לצערי לא ידעתי רוסית בכלל בתקופה ההיא.

1991-1993 כאשר הפקנו אירועים מדהימים הראשון היה באולם רסיה הגדול במלון רסיה שהיה ליד הקרמלין. באולם היו אלפי אנשים שחלמו לעלות לארץ וזה היה מופע ראשון בסדר גודל כזה. הוא שודר בערוץ הראשון. היה לנו רעיון פעם שאולי כדאי להציע לערוץ 9 לשדר אותו הוא נקרא "על ישראל באהבה" אני בטוחה שמרבית האנשים שהיו בקהל עלו לארץ ויזהו את עצמם. הכרתי מאמנת כושר כשסיפרתי לה על המופע והיא סיפרה לי בהתרגשות גדולה שהיא היתה בו היא ביקשה מבעלה שישיג כרטיסים למופע הזה מתנת נישואין. שנתיים לאחר מכן היא עלתה לארץ.
גם ניהלתי תזמורת כנורות של 14 כנרים המנצח היה מיכאל פרוחומובסקי  תזמורת מאוד ייחודית רק כנורות ונשמעים כתזמורת שלמה. הם הופיעו במקומות רבים בארץ עד שהתאקלמו והתפזרו לתזמורות שונות.

במה לפי דעתך נשים יזמות שונות מגברים יזמים?
לנשים הרבה יותר קשה אני תמיד אומרת שגבר יזם כשהוא בא הביתה הוא מצפה לארוחה חמה בגדים נקיים ואשה יזמית נוסף לעבודה גם דואגת לכל צרכי הבית גם אם יש לה עזרה נוספת עדיין יש עליה את האחריות והמטלות של הבית. היום אמנם הזוגות חולקים יותר במטלות אבל עדיין האשה היא זו שמניקה את התינוק.

למה בחרת בצפטר ולמה את חושבת צפטר נתנו לך להוביל את צפטר ישראל?
האמת שלגמרי במקרה הגעתי לצפטר אבל מצאתי חברה איכותית עם מוצרים יוקרתיים ומדהימים . בתחילה היה חשש  שהחדירה לשוק הישראלי תהיה  מאתגרת בגלל התמחור אולם צ'פטר השוויצרית האמינה בנחישות שלי ובאמונתי הבלתי מתפשרת ,במלייה העסקי שלי ובהצלחתו של המותג בארץ, מהלך שהוכיח עצמו ברבות השנים. ביחס לתועלות במוצרי החברה בשוויצרית, וביחס לאחריות, וכמובן ביחס לאיכותם.  

See Also

כמה המשפחה שלך מעורבת בעסק שהקמת ?
המשפחה מפרגנת וסומכת עלי היא אינה מעורבת בהחלטות כי הן לא החלטות קלות הסיכונים בעסק של יבוא הם גדולים במיוחד במדינה שלנו שכל שנתיים שלוש יש מבצע צבעי שעוצר את המכירות. אבל בהסתכלות לאחור אני יכולה להגיד שאנחנו נותנים שירות ללקוחות שלנו שאולי הוא אפילו יותר משירות שוויצרי כי ההוכחה היא הלקוחות המתמידים. קיומנו בשוק הישראלי הוא בזכות אותם לקוחות מתמידים שחוזרים לבדוק שנה אחרי שנה מה המוצר החדש הבא שיצא.

מה הטיפ הכי טוב שתוכלי לתת יזמית מתחילה?
קשה לי לתת עצות כי יזמות היא שונה מתחום לתחום והתחום שאני עוסקת בו הוא קשה במיוחד שיקולים קשים מה לייבא כמה לייבא העלות למוצר משתנה בהתאם לרגולציות שיש למוצרים. אני רק יכולה להציע לעבוד ישר לתת שירות טוב זה גם נותן שקט נפשי וגם ישמור את העסק זמן רב.

איזה חלום טרם הגשמת?
החלום אותו אני מקווה להגשים הוא שהאור יהיה נחלת כל משפחה בארץ במניעת חולי ובטיפול טבעי כאשר יש פציעה, מחלה או כאב ושהמכשירים הרפואיים ביופטרון של חברת צפטר יהיו בכל מקום ויצילו אנשים סכרתיים או מכל מיני מצבים. הכי מספק זה לקבל טלפון מלקוח שמספר כמה עזר לו המכשיר בבעיה מסויימת.
מבעיות שנובעות מזרימת דם לא טובה בפצע שעלול להגיע למצב של נמק עלולים להגיע אפילו לקטיעת אברים להציל את המצב הזה עם האור.

מה או מי נותן לך השראה?

אולי האמונה והידיעה שאני הולכת בדרך הנכונה ועושה הכל ביושרה  לפעמים אני מוצאת את עצמי עומדת במצבים מאתגרים  כחברה יבואנית זה ממש לא פשוט כאשר לקוחות מחכים למוצר ופתאום קורה משהו שלא תלוי בנו ,לדוגמא בתחילת הקורונה הזמינו לקוחות מוצרים בחודש פברואר כדי שיהיה להם לחג הפסח הובטח להם במרץ אולם לא היו טיסות וכשמצאנו דרך להביא דרך מדינות צפטר אחרות  היינו חייבים להיות יצירתיים עבור קהל הלקוחות והגענו עד ירדן רוסיה, וסרביה הכל הסתבך, כשהופסקו טיסות ישירות סחורה הגיעה לאנגליה ונתקעה זמן רב .מבחינתי , ערך עליון לרצות את לקוח  הקצה שכל כך רצה את המוצר לאירוע מסוים ולתת לו את השרות והתמיכה עד שהוא מקבל והופך להיות לקוח  מרוצה. או כאשר לקוח רוכש מוצר רפואי ורוצה לשאול שאלות להיות זמינים אליו כל יום ובכל שעה.
כשאני מרגישה שאני עומדת בפני אתגר אני רק מתפללת ומבקשת לעצמי שיהיה לי הכוח להבין ולמצוא כיצד אתגבר על האתגר בצורה הטובה והמספקת ביותר ותמיד מגיעה לי הישועה מכיוון בלתי צפוי.

קבוצת צפטר ישראל
המותג השוויצרי שעשה עלייה ארצה וקיים כ -30 שנה
קבוצת צפטר בנתה גשר בטוח בין האנושות ובין הטבע, גשר שעוזר לנו לחיות בצורה בריאה בזכות מבחר מוצרים איכותיים ומשני חיים.
פיתוח מוצרים חדשניים שהטכנולוגיה הייחודית שלהם מבוססת על גילויים זוכי פרס נובל ומוגנת ביותר מ 700 פטנטים, המיוצרים בשיטות ייצור מתקדמות וחדשניות.
בין היתר: מערכת רפואית מאושרת לטיפול פוטותרפי בהיפרלייט.
מערכות מתקדמות לטיהור מים ואוויר.

צפטר ישראל
https://shop.zepter.co.il/

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן