
עוגת הגבינה של דבורה שרון -דיירת "בבית גיל הזהב תל אביב" ושל אימא אסתר:
אצלנו בבית מאוד אהבו תמיד את חג שבועות בגלל המאכלים וגם בגלל שזה היה יום ההולדת של סבתא אסתר.
הבית היה מקושט בירק ובשיבולים ועוגת הגבינה המתיקה לנו את החג ועברה במסורת, לי, לבנותיי ולנכדותיי שכל שנה מחכים לה, מתכבדים בפרוסה עסיסית ומציינים את יום ההולדת של הסבתא.
מתכון:
מצרכים:
לבצק
2.5 כוסות קמח תופח
200 גר חמאה
קצת סוכר
סוכר וניל
למלית:
קילו גבינה לבנה 9%
1 אינסטנט פודינג וניל
1 ביצה
גרדת לימון מלימון אחד
1 סוכר וניל
4 כפות קמח תופח
הוראות הכנה:
לשים את חומרי הבצק ומחלקים לשניים.
חצי מהחומר משטחים על תבנית וחצי מכניסים למקפיא.
מערבבים את כל חומרי המלית ומשטחים מעל לבצק.
מוציאים את שאר הבצק מהמקפיא ועם פומפייה מגרדים מעל למלית.
להכניס לתנור חם על 160 מעלות ל 30 דקות עד שהבצק למעלה זהוב.
להשאיר בתנור עד שמתקרר
להכניס למקרר ל 4 שעות