כך תהפכו את חדר השינה למקום אינטימי, סקסי ומעורר תשוקה

מאת ברברה ברזין מעצבת הפנים, ובעלת ביה"ס ללימודי עיצוב

חדר שינה זה המפלט שלנו מהילדים למנוחה וגם לסקס, בכתבה המעצבת ברברה ברזין מסבירה איך להוסיף קצת פלפל ליחידת הורים.

איזה צבעים כדאי לבחור בכדי ליצור חדר שינה חושני? 
יש שלושה מומלצים במיוחד: לבן, אדום וזהב- נתחיל באדום, צבע ממריץ רב העוצמה שמתקשר לצ'אקרת המיניות: הוא מקפיץ אדרנלין, ריגוש מיני אבל גם כעסים, לכן יש כאן חשיבות למינונים. בהיסטוריה האנושית באדום נקשר שצבע של אלי המלחמה במרבית התרבויות. בסין הוא נתפס כצבע שמביא מזל וככזה שמייצר שפע בכל התחומים. בחדר השינה מומלץ להשתמש באלמנטים בגווני אדום במינונים קטנים. כן, כמו מלח במרק: לא שתי כפות גדושות אלא קמצוץ. אדום נהדר לחדרי השינה שלכן ולנועזות אני ממליצה להשתמש במצעים אדומים או ליצור קיר כוח על טהרת האדום מאחורי המיטה בעזרת טפט, צבע או טיח דקורטיבי. כמובן לא לשכוח תאורה אדומה שתיצור אווירה אירוטית וזימתית שלא פעם חסרה בשגרת חדר המיטות שלנו.
בכל חלל אחר הבחירה בצבע לבן נתפסת בעיני כ"בטוחה" אבל דווקא בחדר השינה הגוון הניטרלי הזה הוא דרך נפלאה ליצור חלל מסוגנן, נקי ואופנתי. ככלל, לגוונים הבהירים כמו הלבן השבור והקלאסי, הגרייז' והאבן נתפסים כמרגיעים וככאלה הם משפיעים על מצב הרוח, האנרגיה ומכניסים לזון של שלווה. לבן הוא גוון שמשדר שמחה, אופטימיות וטוהר וככזה הוא אופטימלי לחדרי השינה. 
כדי לאזן את הניקיון והטוהרה אני ממליצה בחום להוסיף לחדרי השינה שלכם גם נגיעות של זהב- גוון שמשדר עושה ויוקרה. מתכת אצילה ויקרה, לא חד פעמית ולא מחלידה. מעין מטאפורה  למערכות היחסים שלנו, בתקווה. 


יש הטוענים שלתאורה יש השפעה רצינית על יצירת חשק, על מה צריך לשים לב כשקונים תאורה לחדר שינה ולא לפגוע גם בפונקציונאליות
לתאורה יש תפקיד חשוב ביצירת חדר שינה אפקטיבי ונעים לכן חשוב לתכנן כמה תרחשי תאורה, שכל אחד מהם משמש למטרה שונה. התאורה הבסיסית היא תאורה פונקציונלית בגוון 2700k בה נשתמש כשנרצה לנקות, להתארגן או לארגן את החדר. התאורה הבאה, שמטרתה לייצר אווירה, היא תאורה חושנית ולא מסנוורת בגוון יותר אדמדם או כתמתם, ממש כמו מנורות הפחם. זוהי הארה שמחמיאה לעור הפנים ולא בכדי משתמשים בה בלאונג'ים או בברים. ממליצה בחום לזרוק נתזים של אור רגוע ונעים בחדר, צבעי להבה שירימו לכן את החשק. איך עושים זאת? בשום אופן לא מהתקרה אלא על ידי שילוב של מנורות קיר, רצפה או מנורות עומדות. 

לפי תורת הפנג שואי לראש מיטה יש חשיבות עליונה, מה דעתך על זה ועל מה כדאי לשים לב?כדרכה, בתורת הפנג שואי טמונים ערכים מצוינים אבל צריך לבדוק כל דבר לגופו של עניין. התורה הזאת למשל מורה לנו להציב מיטה לא עם הפנים לדלת כדי להישאר בשליטה ולא מתחת לחלון על מנת להרגיש מוגנים ובטוחים יותר. לגבי ראש מיטה, היתרון הגדול בו שהוא תוחם וממסגר את המיטה והוא דרך מצוינת להוסיף עוד ממד מעוצב לכן לאו דווקא הייתי מקשרת את היתרונות שבו לפנג שואי, לפחות בעיני. כן או לא זאת שאלה בעיקר של טעם ותקציב. 

האם זה נכון שצבע לבן בחדר שינה מעורר תשוקה, בגלל שזה צבע של תמימות וחוסר ניסיון. 
לטעמי אין קשר.

אילו מצעים מומלץ להכניס לחדר השינה, מרקמים, בדים וכד'
אני ממליצה בחום לעבוד עם בדים נושמים כמו כותנה או כותנה מצרית, ממש כמו בבתי מלון יוקרתיים. חשוב להקפיד על כאלה שמכילים 500 סיבים לס"מ מרובע. יקר אבל שווה כל שקל כי הם מייצרים תענוג גדול. ככלל, לא צריך מיליארד מצעים! את פותחת מלון? אכסניה? לא מבינה את הרעיון. מספיקים שניים איכותיים- אחד על המיטה והשני מקופל בארון או בכביסה. ממליצה בחום לעבוד עם מצעים חלקים, לבנים עם טקסטורה חלקה. מצעים עם טקסטורה נראים על הגוף שלנו בבוקר כאילו ישנו על פיקה. טקסטורה חלקה לא תותיר טביעת אצבע על הגוף שלך.  

תמונות, פרינטים טפטים: מה מומלץ להכניס לחדר השינה כדי ליצור פנטזיה
הכל כולל הכל, כל עוד לא מדובר בפרינטים ודוגמאות שכוללים אלמנטים חדים מידי כמו שפיצים וחרבות. הכל מומלץ, כל אחד לפי טעמו, העיקר שהחדר לא יראה גלמוד ואנמי. אני כן ממליצה לעבוד עם דוגמאות רכות ועגולות שמשדרות חושניות.  

איפה כדאי למקם מראות בחדר שינה חושני?
כשממקמים מראה מומלץ לחשוב קודם כל על פרקטיקה. ממליצה בחום על מראה בתוך הארון או לחילופין דווקא ביציאה מחדר השינה (בתוך או מחוץ לחדר) במיקום שיאפשר לך לעמוד במרחק מספיק כדי לראות את כולך במלוא הדרך.  

עיצוב- בוגרת ביהס של ברברה ברזין אדוה בנימין קלדרון, צילום לינוי ודרור

האם כדאי לעצב מיטה עם כילה דעתך?
גם כאן ,עניין של טעם. אומנם יש משהו בבד טול נשפך שמוסיף רוך לחלל אבל אם נחשוב רגע פרקטית באקלים הישראלי כילה גם תצבור הרבה אבק שלא יהיה קל לנקות לכן אולי מדובר באלמנט קצת מיותר, אלא אם אתם בעניין של להסיר, לכבס ולתלות שוב כל חודש-חודשיים.

אביזרי עיצוב בחדר השינה, מה כדאי להכניס וממה להימנע? 
ממליצה בחום על פסלים, תמונות, כדים, פרחים, חפצי אמנות שיש בהם משהו יפה ומקסים. גם כאן ממליצה להימנע מאלמנטים עוקצניים כמו סכינים וחרבות ומאלכסונים שמייצרים תזזיתיות. הכי חשוב שתבחרו באלמנטים שמשמחים לכן את העין.  

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן