פסטיבל ריקודי חדר

פסטיבל ריקודי חדר- פסטיבל המחול הקאמרי היחיד בישראל, חוגג השנה 32 להיווסדו בניהולו האמנותי של עמוס חץ .

עמוס חץ- צילום ורוניקה דירנהופר

הפסטיבל שואף ליצור חווית תנועה אינטימית שבמרכזה רקדנים או אנסמבלים קטנים המופעים באולם בו אין חיץ בין במה לצופה. הריקודים כולם מנסים להחזיר את הבכורה לרקדן המחבר והמבצע, וכן לבדוק דרכי יצירה חדשות ושפות ריקוד אשר שמות דגש על יחס קרוב בין רוקדים וצופים.

נושא הפסטיבל השנה: לבד וביחד (בצל מגבלות הזמן) והוא יתקיים במשך שני סופי שבוע, בנובמבר הקרוב, בתל אביב ובירושלים.

לשמחתנו, השנה לצד היוצרות/ים הישראלים מגיעים אלינו מאירופה רוברט שטיין וסלומה שניבלי, אשר יציגו בבכורה את עבודתם המשותפת בה יאירו את עולמם עכשיו.

סלומה שניבלי – צולם על ידי dominik huber

ראשון ואף אחרון, נזכור, המציאות היא חלק מעולמנו הקיים, אך הדמיון הוא נחלתו של כל פרט והאמנות היא פירותיו. השנה נבקש להאיר בפסטיבל את המרחבים הפנימיים, באמצעות דמיונו של כל יוצר/ת, שתקופת בידוד ארוכה ומטלטלת גזרה על כל אחת ואחד מאתנו, אך אולי אף העצימה את ערכו של הדמיון.

הריקוד שאנו מציגים בפסטיבל ריקודי חדר מבקש מאתנו הקשבה לתחושות הגוף והמרחב שנמצא בדמיוננו החמקני, ותרגומו למגבלות גופנו ולאולמות הקיימים. בשניהם צורך עמוק לחבר את דמיוננו לגוף הרוקד, ואיתו להמריא בחלל ובזמן אחד. דמיון בדמיון נוגע ונעצר, חוגג ותוהה, וביחד יוצרים הדים בדמיוננו, בקיומם אנחנו מבקשים להניע את האויר סביבנו, יוצרים וצופים כאחת.

מציגים בפסטיבל 2021: סיגל ברגמן, אורי טורקניץ, ענת שמגר, עמוס חץ, שלי פלמון, מעין דנוך, רן בן דרור, תמר לם, עומר עוזיאל, רוברט שטיין (הולנד), סלומה שניבלי (שווייץ/אוסטריה), הקבוצה לריקוד קאמרי מייסודה של נועה אשכול- מור בשן, נוגה גורל, דרור שוב, רחלי נול-כהנא, תום סולוביציק, הנס לינגנס, תמי לבוביץ, גילי אינגלס, מעין דנוך, מיה תמיר.

הפסטיבל מתקיים בתמיכת משרד התרבות, עיריית תל אביב-יפו, המחלקה למחול בעיריית ירושלים בניהולה של עינת רז גלוברמן, עמותת הכוריאוגרפים, הפורום האוסטרי לתרבות.

מחיר כרטיס: 80 ₪

תל אביב: סוזן דלל, סטודיו זהבה – 11-12-13 בנובמבר

ירושלים: אולם הזירה הבינתחומית, מתחם הפרסה – 17-18-20 בנובמבר

https://www.roomdancesfestival.com/he/home

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן