יום האישה – נעמה צובל

שם: נעמה צובל
גיל: 39
מצב משפחתי: נשואה + 3 נשואה ליואב + שלושה ילדים: איילת(8), שחר(5) ונוגה(3)
תחום עיסוק: בעלת קליניקה לליווי משפחתי בגישה נעימה ומכילה – מדריכת הורים לגיל הרך ולבני נוער, יועצת זוגיות ויועצת שינה, כתבת ומרצה בענייני זוגיות והורות. מלווה גם משפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים.

נעמה צובל צילום יואב צובל

האם אי פעם הרגשת שהמגדר שלך מפריע לך להתקדם בתחום הפעילות שלך?
בעבר עבדתי בתחום הייטק במשך כמה שנים ובהחלט הרגשתי שלגברים יותר קל להתקדם. הרוב המכריע של העובדים בכלל ובפרט בתפקידים הגבוהים הינם גברים והאווירה בהתאם.
יצא לי לא פעם להישאל בראיונות עבודה על הילדים בבית, האם יש עזרה ואפילו ניסיון "עדין" להבין האם אני בהריון או האם בכוונתי להיכנס להריון.
אני יכולה אפילו לספר על פעם אחת שעמית לעבודה הציג אותי בתור "והיפה שלידי היא נעמה" (מיותר לציין שהסברתי לו מה דעתי על הניסוח הזה ושהמקרה הזה לא חזר על עצמו יותר) יחד עם זאת, אני כן חושבת שיש שינוי בנושא הזה ואפשר לראות הרבה יותר נשים בתפקידים ניהוליים ושקידום של נשים הפך להיות משהו הרבה יותר מקובל. אנחנו כנראה בדרך הנכונה.

האם יש דברים שאת חייבת לעשות יותר בגלל היותך אישה?
על עצמי אני יכולה להעיד שאני אוהבת את התפקידים ה"אימהיים" שלי והדרך בה אני בוחרת לסדר את יום העבודה שלי הוא כזה שמאפשר לי להיות הרבה בבית עם הילדים. אני רוצה להיות כמעט כל יום בצהריים בבית, אני רוצה להיות בבית ולהכין אוכל לעיתים קרובות ואני רוצה להיות בוועד של של הכיתות והגנים. המשפחה אותה בנינו בעלי ואני מבוססת על הרצון של שנינו שלכולם יהיה טוב ושנינו נותנים בשביל זה הרבה. אנחנו מנהלים את הבית שלנו בצורה הזאת מהבחירה של שנינו ואני לא מרגישה שאני ממלאת את תפקידי כאמא מעצם היותי אישה אלא מעצם זה שאני רוצה להיות אמא במשרה מלאה + קריירה. בעלי, שעובד ב"משרה של גברים" בתחום הייטק, נוכח בבית הרבה יותר שעות ממה שאנחנו נתקלים סביבנו וגם הוא עושה את זה מרצונו להיות בבית איתנו ולא כי הוא "עוזר". בנוסף, היות ושנינו גם מנהלים קריירה, אנחנו גם נעזרים לא מעט בשירותי ביייבסיטר שאנחנו בוחרים בקפידה על מנת שבימים שאנחנו כן מגיעים בארבע או חמש אחר הצהריים, עדיין יתאפשר לילדים שלנו להגיע מגן ממש מוקדם.

מה מניע אותך כל יום בעשייה שלך?
אני עוברת עם משפחות תהליכים מאוד מורכבים ועדינים והיכולת שלי לסייע להם מרגשת אותי ונותנת לי הרבה כוח להמשיך. החוויה בה אני ממש משנה לאנשים את החיים לטובה היא בהחלט המניע שלי. כמובן שלפעמים התהליכים יכולים להיות גם יותר "נקודתיים" כמו יעוץ שינה או עזרה עם דילמה ספציפית עם ילד ועדיין, גם במקרים האלה, המשפחות מגיעות עם קושי ואני עוזרת להן.
אני בהחלט יכולה להגיד שהעשייה שלי מונעת אך ורק מאהבה למקצוע ומהרצון להתקדם. עשיתי בחיי כמה הסבות והיום אני באמת מרגישה שאני עובדת בעבודה שאני נהנת ממנה, חיה אותה ורוצה להמשיך ולהעשיר את הידע והניסיון שלי בה.

See Also

מה הדבר היחיד שתירצי לשנות ביחס לנשים בחברה הישראלית?
אני מאמינה שכל עוד ואנחנו במקום שבו נדרשת "העצמה נשית" ומלחמות על שוויון, אנחנו לא באמת במקום הזה של השוויון. עדיין מופתעים לראות נשים בתפקידים בכירים ועדיין נשים נתקלות בשאלות כמו "ומי עם הילדים" בעוד שגברים לרוב לא יתקלו בשאלה הזאת. 

טיפ לנשים שרוצות לפתוח עסק.
ממש מתחשק לי להגיד לנשים ללכת אחרי הלב שלהן ולהאמין בעצמן על מנת לפתוח עסק (וזה נכון!), יחד עם זאת, לתחושתי, העולם שבו אנחנו חיים לא ממש מאפשר לכל אחד ללכת אחרי הלב שלו ולכן על מנת לפתוח עסק כדאי שתהיה תוכנית עבודה מאוד מדוקדקת עם הרבה תמיכה מסביב. זה לא פשוט לעזוב עבודה "נוחה" ומתגמלת ולהשקיע חודשים ואפילו שנים בפיתוח קריירה. מה שכן, אני מציעה לכל אחת שעובדת בעבודה שהיא פחות נהנית ממנה, שיהיה לה גם תחביב כלשהו שאותו היא יכולה ללמוד ולפתח ואולי בעתיד גם להפוך אותו ממש למקצוע ואז בנקודה בה רוצים את המקצוע הזה, יש כבר איזושהי התחלה ביד ולא צריך ממש להתחיל מאפס. וגם כמובן – לכו אחרי הלב שלכן כי מאוד כיף לעבוד במשהו שאוהבים ומאוד כיף לקבל שירות ממישהו שעושה משהו שהוא אוהב ומאמין בו. סליחה, מאמינה בו 🙂 

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן