יום האישה: לימור רפאל בלפונטה

שם: לימור רפאל בלפונטה
גיל: 52
מצב משפחתי:  נשואה + 3
תחום העיסוק: מנהלת רשת כללית אסתטיקה ורשת כללית רפואה משלימה

לימור רפאל בלפונטה. צילום שחר ארביב

האם אי פעם הרגשת שהמגדר שלך מפריע לך להתקדם בתחום בפעילות שלך? 
בתפישה שלי, היכולות והכישרון נמצאים בכל אדם שחפץ לממש אותם, וזה ברור שקבלת תפקיד מסוים צריכה להיות על פי הכישורים ולא ע"פ מגדר. בהסתכלות על החברה הישראלית, אני יודעת שיש נשים שחוות פערים וזה בהחלט משהו שצריך לשאוף לשנות אותו. זה מצער שזה עדיין קיים במקומות מסוימים.  

לשמחתי, הדרך המקצועית שלי  לוותה באנשים טובים, מוכשרים ובעלי ערך משמעותי בתפקידי הניהול השונים שעשיתי. גם אני כמנהלת, נותנת לצוות שלי ולעובדים בכל דרג שהוא את התחושה הזו ששום עניין מגדרי לא עומד ולא יעמוד בדרך להובלה ולהישגים. גם בארגון בו אני עובדת כעת, הוכיחו הלכה למעשה שהיותי אשה לא מנע מלבחור בי לנהל שני מערכים גדולים ומורכבים: כללית אסתטיקה וכללית רפואה משלימה, שזה למעשה ניהול שתי רשתות נפרדות בתחומים ומיקודים שונים. 

האם יש דברים שאת עושה/חייבת לעשות יותר בגלל היותך אישה? 
בעבר, ביצעתי תפקידי שטח שכללו התנהלות מול אוכלוסיות שונות, פגשתי גם אלימות שחייבה הגנה על העובדים, ולא הרגשתי שההתמודדות שלי פחותה או שהזדקקתי לאיזשהו גיבוי או חיזוק גברי. בתחום העיסוק שלי, איני רואה בעניין מגדרי משהו שאמור להניע אותי או להפריע לי. אני עובדת בתחום המאפשר לי ליהנות מאנשים באשר הם. לצדי מנהלות, מטה מגוון, גברים ונשים, הפאזל הזה והתאמת האנשים לתפקידים השונים הוא זה שמייצר את הייחודיות והערכים של שני המותגים שאני גאה להוביל. אני מאמינה בשוויון הזדמנויות, וגם בתחומים שהם נשיים מובהקים, אני שואפת לתת הזדמנות לגברים שמראים יכולות תואמות. מחובתנו כמנהלים, במיוחד בתפקידים בכירים, להתנהג באופן שמכבד את כלל בני האדם, ולכן לא צריך להיות הבדל התנהגותי בין גברים לנשים.

מה מניע אותך כל יום בעשייה שלך? 
אני מאמינה גדולה בהתפתחות ופתיחות לשינוי – זה מאפשר להיות מסוגל ליהנות ממסלול חיים מעניין – אפשר להתפתח בכל תפקיד, בכל גיל, ובכל שלב בחיים. אני בעד לשאוף גבוה ולהוציא מכולנו את הכי טוב שיש, לשמור על חדוות העשיה והאנרגיה החיובית. 
אני מאוד אוהבת לייצר תהליכי למידה והתפתחות עם העובדים שלי, אני תופסת את זה כבעל ערך עבור כל אדם.

See Also

מה הדבר היחיד שתרצי לשנות ביחס לנשים בחברה הישראלית?  
ישנם נושאים רבים הדורשים שינוי ביחס לנשים בחברה. אתמקד בהבדלי השכר המגדריים בישראל, המשקפים ומקבעים תפישות מיושנות ומגבילות. הכחדת הפער, משמעה הכרה אמיתית בערך הנשים בשוק העבודה. מאחר ותגמול כספי, כשלעצמו, מייצג תפישה חברתית כוללת, אני מאמינה בכל לבי שהשוואת השכר תייצר אדוות ומעגלים של שינוי חיובי והעצמת נשים בתחומים רבים נוספים, הן בתא המשפחתי והן בחברה ובספרה הציבורית. 

טיפ לנשים שרוצות לפתוח עסק
לבוא מוכנות ! אני מאמינה באינטואיציה ובעיסוק במה שאוהבים, אך לצד זאת, לא לוותר על תוכנית עסקית עם צפי הכנסות ברור, המשאבים הנדרשים, תוך חישוב הסיכונים . להיות אמיצות ונחושות להצליח. 

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן