לחיים! האלכוהול שיהפוך את סעודת ראש השנה לבלתי נשכחת

ראש השנה הוא זמן מושלם לאירוח חגיגי ואלגנטי, וכדי להתחיל את הערב ברגל ימין, יש משהו מיוחד ברגע המפגש עם האורחים. הפתיחה עם בירה בלגית קלה ומרעננת, שמלווה בשיחה נעימה, תכניס את כולם לאווירת החג המיוחדת. אחרי הבירות , אפשר להמשיך עם יינות שיובילו את הארוחה בשלבים ויתאימו למנות המגוונות בסעודת החג.

מינגלינג

הוגרדן
אין דרך טובה יותר להתחיל את הערב מאשר עם כוס בירת חיטה בלגית קלאסית כמו הוגרדן. הבירה הזו משלבת ניחוחות פירותיים עם ארומות של פירות הדר, והיא קלה ורעננה בדיוק כמו שצריך לפני ארוחה חגיגית. מה שמייחד את הוגרדן הוא השימוש הוותיק בחיטה לא מסוננת, מה שנותן לה מראה מעונן וטעם ייחודי, שבאופן מופלא מתכתב עם הסימנים של ראש השנה – פירותיות, טבעיות ורעננות. מומלץ להגיש קר לצד נשנושים כמו אגוזים קלויים, לחם טרי עם שמן זית או גבינות רכות.

לף בלונד
כשרוצים לשדרג את הפתיחה עם טעם מעט יותר מעושן, לף בלונד היא הבחירה הנכונה. זו בירת מנזרים שמביאה עימה היסטוריה של מאות שנים, והיא בעלת גוף מלא וארומה מתקתקה של דבש עם נגיעות עדינות של עץ. הלף בלונד היא בדיוק מה שצריך כשמתחילים לפתח שיחה עם האורחים ולפני שהארוחה החגיגית מתחילה באמת. נעים להגיש אותה לצד מתאבנים כמו לחם שאור, פטה כבד או ירקות קלויים קלות.

הסעודה

למנות ראשונות קרות – שרדונה יבש מסדרת Private Collection, בציר 2023 יקבי כרמל

למנות הראשונות הקרות, מומלץ להגיש יין לבן יבש שילווה את המנות באופן מושלם. השרדונה מסדרת Private Collection הוא יין לבן יבש, שמביא עמו ניחוחות מרעננים של תפוח ירוק ופרי טרופי. מדובר ביין עם חמיצות מאוזנת, המתאים במיוחד למנות פתיחה כמו סלט עשבים טרי עם רימון ושקדים קלויים או קרפצ'יו סלמון.
החמיצות הקלה של היין תומכת בטעמים הרעננים של המנות הקרות ומביאה לשולחן תחושת רעננות וקלילות. היין התיישן במיכלי נירוסטה עם מעט זמן בחביות עץ אלון, מה שמעניק לו עידון ופריכות. הגישו את היין קר בטמפרטורה של כ-10 מעלות כדי לשמור על טריותו.

למנות ראשונות חמות – קברנה סוביניון מסדרת Selected, בציר 2023, יקבי כרמל

עבור המנות הראשונות החמות, כמו ברוסקטות עם פירות יבשים וכבד אווז, כדאי לבחור ביין אדום צעיר ורענן כמו הקברנה סוביניון מסדרת Selected. היין מביא ניחוחות עשירים של שזיפים, דובדבנים כהים, ונגיעות של קפה קלוי. הגוף הקליל והצעיר שלו הופך אותו לבחירה אידיאלית למנות שבהן העיקר הוא טעמים עדינים אך עשירים, והסיומת המאוזנת שלו משתלבת היטב עם מרקמים קרמיים כמו רטבי פירות יבשים או קציפת כבד אווז.
כדי להפיק את המרב מהיין, מומלץ להגישו בטמפרטורה של 16 מעלות – רצוי לקרר מעט לפני ההגשה.

למנות עיקריות עשירות – רמון מלבק, יקב רמת נגב

כשהמנות העיקריות יוצאות לשולחן – כמו שוק טלה בבישול איטי או אסאדו בקר עם עשבי תיבול מהמדבר – חשוב להגיש יין אדום עוצמתי שיוכל להתמודד עם העושר והעומק של המנות. רמון מלבק של יקב רמת נגב הוא בחירה מצוינת. זהו יין גוף מלא שמיוצר באזור המדברי של הנגב, ומביא עמו טעמים עשירים ומורכבים בזכות ההתאקלמות המיוחדת של ענבי המלבק לטרואר המדברי. ביין תמצאו שילוב מרתק של פירות אדומים ושחורים, תבלינים חמים ונגיעות עץ אלון קלוי. מדובר ביין שמספק חוויית טעם עמוקה ומיוחדת, שתתחבר בצורה נפלאה למנות הבשריות העשירות.
מומלץ להגיש בטמפרטורה של 18 מעלות כדי לאפשר לטעמים המורכבים של היין להתפתח במלואם.

לקינוח – אקסודוס רוזה

כדי לסיים את הערב בנימה קלילה ומתוקה, אין כמו רוזה עדין ורענן. אקסודוס רוזה עשוי מענבי קברנה פרנק ומלבק, ומביא עימו איזון מרשים בין פירותיות מתפרצת לפרחוניות רכה. יין הרוזה הזה מצוין כשמוגש לצד קינוחים קלילים כמו פבלובה עם פירות יער או טרייפל תפוחים בדבש. הפירותיות המתפרצת של היין משתלבת בצורה נפלאה עם המתיקות של הקינוח ומעניקה תחושת סיום מרעננת.
הגישו את הרוזה צונן בטמפרטורה של 8-10 מעלות כדי לשמור על תחושת הרעננות.

מתנה מיוחדת לאורחים – יין של תקווה

לקראת ראש השנה וחגי תשרי, עלה ל-Headstart – פלטפורמה לגיוס המונים, גיוס חדש המאפשר לרכוש מתנה ייחודית לחג המשלבת תמיכה כפולה, בארבעה יקבים מקומיים שנפגעו כלכלית במהלך המלחמה ובמאבק להשבת החטופים. בסדרה 12 יינות מגוונים ומשובחים כאשר על כל יין תווית הנושאת את תמונתו וסיפורו של אחד החטופים. הכסף ממכירת הבקבוקים יעזור במימון המשך פעילות היקבים ויתמוך במטה משפחות החטופים הנאבקים להחזרת יקיריהם הביתה.

See Also

זו הזדמנות להגיש לאורחים שלכם יין שמביא עמו לא רק איכות וטעמו המשובח של היין הישראלי המקומי, אלא גם מסר של תקווה ואחדות. כל לגימה מהיין הזה מהדהדת את הקשר העמוק לארץ, לאנשים ולמאבקים שהשנה הזו הביאה עמה. כוס לחיים שמחברת בין הטעמים של חגי תשרי לבין העשייה החברתית שתמלא את השולחן במשמעות רבה עוד יותר.

יח"צ

בסופו של ערב חגיגי ומלא טעמים, אין ספק שראש השנה הוא זמן מושלם לאירוח שמחבר בין מסורת לחוויות חדשות. עם בירות בלגיות מרעננות לפתיחה, יינות משובחים שילוו את הארוחה בשלבים, וקינוחים מתוקים שחותמים את הערב עם כוס רוזה מרענן, החג מקבל נופך ייחודי ומרגש.
ואם נוסיף לכך את המחווה של "יין של תקווה", מתנה שמביאה עמה משמעות עמוקה, נוכל לסיים את הערב לא רק בתחושת סיפוק קולינרי אלא גם עם לב חם ותמיכה בקהילה הישראלית.
שנזכה כולנו לשנה חדשה של שמחה, בריאות ותקווה.

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן