דר שלי רווה: "…הדלקתי מוזיקה בסלון ורקדתי עם הבת שלי בת השנתיים…"

אוגוסט נגמר, הוא היה קשוח וכולנו שמחים שהוא נגמר, אבל לצד ההורים המאושרים, ובכלל כל אזרחי ישראל ששמחים שהקטנים שלכם חוזרים למסגרות, יש עדיין אלפיי משפחות שמפונות מבתיהם, אלפיי נשים שמתפקדות כמעט שנה כנשים חד הוריות ושולחות בשבוע הבא, את הקטנים לגנים ובתי הספר, במציאות קשה, ובשגרה של חוסר ודאות.  
ד"ר שלי רווה, כתבה כמה מילים מעודדות לאימהות הצעירות, שמבלי להתכוון הפכו בשנה האחרונה, לאימהות חד הוריות, ולגיבורות על בעל כורחן.

"כמה שעות אחרי שהודיעו לי, הלכתי לקחת את הילדה מהגן ונסעתי לבית אחי,
הדלקתי מוזיקה בסלון ורקדתי עם הבת שלי בת השנתיים.
׳תכבי מיד את המוסיקה, את לא נורמלית. הגופה עדיין חמה. מה את רוקדת?׳
אמא שלי ממש כעסה עלי אבל האמת היא, שעד היום אני לא יודעת איך הבנתי שעות ספורות בלבד אחרי האסון שהתפקיד שלי כאמא זה לשמור על שמחת החיים של הילדה, ועם כל השאר היא תצטרך להתמודד כל החיים, איתי ובלעדיי.

צ. באדיבות יח"צ

היום, 20 שנה אחרי, אני מנהלת את מרכז הקאוצ׳ינג הגדול לישראלים בחו״ל ואני יכולה להגיד בביטחון מלא: אנחנו לא יכולים לשלוט בשום דבר, וגם לצערי לא יכולים להגן על הילדים שלנו רב הזמן.
אבל, אנחנו כן יכולים לשלוט בתגובות שלנו, בחירות שלנו ובשמחת החיים שלנו ושל הילדים שלנו. בשביל שנוכל כאימהות לדאוג לשמחת החיים של הילדים שלנו, קודם כל אנחנו צריכות לשמור על האופטימיות והחיוביות שלנו גם ברגעי משבר ותקופות חשוכות ויש רק דרך אחת לעשות את זה.
אחת ויחידה והיא הוקרת תודה והודיה לדברים הקטנים, הפשוטים, הטריוויאליים שיש לנו בחיים. ״מי שקם בבוקר ולא אמר תודה, שיחזור לישון״  אני אומרת, כי תמיד יש על מה להודות. הכח והעוצמה שיש להודיה והוקרת תודה הוא המשאב הכי משתיק רעשים, מנקה דאגות, מחזיר למרכז של עצמינו, מעביר את הפוקוס על השפע, על מה שנוכח בחיינו, על הטוב שיש לנו.

הודיה יכולה להיות בדברים הכי קטנים: מאור עיניים, גוף בריא, שמש זורחת, אוכל, קורת גג, חיבוק, פרנסה וכל מה שיש לנו ולאחרים לא בהכרח. ומי שקם כל בוקר ואומר תודה מכל הלב, ממש עם כוונה, באופן שהוא חש את התרגשות הלב ואת רטט הגוף, הוא יצליח לשמור על עצמו גם בתקופות מורכבות וגם לאורך זמן״.

למה דווקא הודיה? ״ההודיה שינתה לי את החיים: מאדם חמוץ הפכתי לאדם שמח דווקא בשנה הכי כואבת ומפחידה של חיי״ משתפת ד״ר שלי רווה
״בזכותה התחלתי לחייך והחיים חייכו אלי חזרה.
היום אני נשואה עם 5 ילדים גרה על הקו ישראל-ארה״ב ומלווה אלפי ישראלים ברחבי העולם לבנות את החיים שלהם מחדש״ טיפ אחד היית נותנת לכל נשות הקבע? מניסיון אישי אל תעשו חשבון לאף אחד ותבחרו רק מה שעושה טוב לילדים שלכם ולכו עם זה. אצלי הילדה היתה המצפן שלי וכל השאר לא עניין אותי מה אומרים עלי.
בנינו, אף אחד לא בנעליים שלכן ולאף אחד אין הזכות לשפוט אתכן.

תעשו מה שעושה לכן טוב כדי לשמור עליכן שמחות: צריכות לצאת לרקוד, להתאוורר, לטוס, לנפוש, להישאר במיטה, לעבור להורים. תעשו מה שעושה טוב לילדים ולכן. ומניסיון מקצועי, העולם מתחלק לשניים: לאלו שמאשימים ומקטרים והם מזינים את עצמם בשליליות. ואלו שלוקחים אחריות על החיים שלהם, בוחרים להוביל ולנתב את עצמם למרות הנסיבות ומזינים את עצמם ואת הסביבה שלהם בטוב.

צ. באדיבות יח"צ

תזכרו שיש לכן תמיד את הזכות לשים את הפוקוס על הטוב. עצה שהיית רוצה לתת? שימו מחברת ליד המיטה, וכשאתן קמות בבוקר תרשמו 2-3 דברים שאתן מודות עליהן לפני הפלאפון והמדיה והחדשות.

תתלו פתקים בבית ובמשרד מילים מחזקות כמו: שמחה, אהבה, אני שמורה, רוגע וכל מילה שהיית רוצה לתת לעצמך כדי שהעין תראה גם בלי שנשים לב. ותפזרו תמונות של המשפחה מטיולים ואירועים שמחים שיגרמו לכן לחייך וירגיעו את הגוף והנפש. והכי חשוב, תנשמו. קחו הפסקות כמה פעמים ביום.
שימו את יד ימין על הלב, יד שמאל על הטבור וקחו נשימות עמוקות ואיטיות כדי להרגיע את הגוף ולשדר למח שהכל בסדר איתנו. ושכולם יחזרו הביתה בשלום.
אמן

ד״ר שלי רווה מייסדת מרכז הקואוצ׳ינג הגדול לישראלים בחו״ל, מרצה באקדמיה
ומקימת הפודקאסט ׳עפים בחו״ל׳.

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן