שת"פ יוצא דופן: פליקס שטיין ו maxtelaviv משנים את גבולות האיפור הגברי

המאפר הבינלאומי פליקס שטיין ו-maxtelaviv משפיען רשת ואושיית חיי הלילה בתל אביב. חברו יחד לפרויקט פורץ דרך המשלב אומנות ואיפור במטרה לשנות את תפיסת הגבר ההמוסקסואל כדמות גברית ברוטלית וללא מניירות.

"כמו עוף חול המתעורר מחדש מהאפר, 
הזקן הכחול והאיפור הזהוב מסמלים את הלהבות המתחדשות,
מחייה אותן מחדש לתוך מציאות חדשה ונועזת." - פליקס

בתמונות המוצגות בפרויקט, ניתן לראות את הדוגמן עם זקן כחול ואיפור זהוב סביב עיניו, לובש פרוות צבעוניות ובגדים ייחודיים, כל זאת בסביבות שונות – מתאי כלא ועד למרכזים אורבניים. המטרה היא להציג את הגבריות בצורה שלא נראתה קודם, תוך שבירת סטראוטיפים ושימוש ביצירתיות ובאמנות.

"כמו עוף חול המתעורר מחדש מהאפר, 
הזקן הכחול והאיפור הזהוב מסמלים את הלהבות המתחדשות,
מחייה אותן מחדש לתוך מציאות חדשה ונועזת." - פליקס

פליקס שטיין, הידוע בזכות יכולותיו המופלאות כאומן איפור, מביא לפרויקט את כישרונו הרב ואת התפיסה האמנותית שלו. "הרעיון היה ליצור דמות שמייצגת עוצמה ובו בזמן עדינות, בעזרת שילוב של צבעים נועזים וסביבות מגוונות", מסביר שטיין.

"הכלא בו לעיתים אנו נמצאים בחיפוש אחר חופש יצירתי. 
הזקן הכחול והאיפור הזהוב הם קרן אור בתוך הכלא,
מסמלים את התקווה והכוח של היצירתיות לשבור את הקירות." - מאקס

maxtelaviv, הידוע בסגנונו הייחודי והנועז, הוסיף: "רצינו ליצור פרויקט שמאתגר את תפיסות היומיום של גבריות והומוסקסואליות, ולהביא לכך שהקהל יראה את הדברים בצורה אחרת".

"בתהליך ההורדה של המסכות הפנימיות, 
המבטים המרוכזים והאיפור מסמלים את הגילוי
העצמי והחיפוש אחר הזהות האמיתית." - מאקס

הפרויקט מציג דוגמה מרהיבה לאופן שבו איפור ואומנות יכולים לשנות את הדרך בה אנחנו רואים את העולם ואת עצמנו. השת"פ בין שטיין ו-maxtelaviv מצביע על כך שהעתיד של האיפור והאומנות הגברית יכול להיות שונה, נועז ומלא ביטוי עצמי.

Photographer Valery Sentyakov

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן