"כבר שנתיים "בגאווה" אני מתהדרת בשפם המלנין שלי…."

מאת: גלינה סמית

זה לא פשוט להזדקן, גם אם בתעודת זהות רשום לי שיש לי עוד 20 שנה לפנסיה, אני מבינה שאני מזדקנת.
בעלי טוען שזה רק בראש, אבל תופעות פיזיות כאלה ואחרות הן חותמת לתהליכי הזדקנות אשר משנה לשנה הופכים להיות בולטים יותר ומציקים יותר.

קמטים, שינויים הורמונליים, פיגמנטציה ועוד שלל שינויים שראוי לדבר איתם בעיקר עם רופא משפחה, רופא נשים, רופא אף אוזן גרון, פסיכיאטר ופרוקטולוג.

אבל מה שבאמת מעצבן אותי בתהליך ההזדקנות זו הפיגמנטציה, היא בולטת, היא מופיעה במקומות הכי לא רצויים. כמו אזור השפם, או כתם בלחי, או אי שם במרכז האף.

מתוך אלבום אישי: בלי פילטרים, בלי מייקאפ ועם הרבה מאוד פיגמנטציה

בחודש האחרון, יצאתי למלחמת חורמה בפיגמנטציה, ראיינתי רופאים וקוסמטיקאיות, בדקתי מוצרים וניסיתי להעלים את הפיגמנטציה מפניי.
להגיד לכם שהצלחתי להעלים, ממש לא, אבל חודש של ניסיונות בהחלט הביאו לטשטוש של הכתמים.

שמעתי מרופאי עור וקוסמטיקאיות דברים רבים, אבל כולם חזרו על אותו הדבר -רוצה להתחיל לטפל בפיגמנטציה, אל תצאי מהבית גם בחורף בלי קרם עם מקדם הגנה גבוה ככל הניתן.

אם לא ידעתם פיגמנטציה נוצרת מעודף מלנין, תפקידו של מלנין להגן על העור שלנו מנזקי קרני UVA ו UVB.
קוסמטיקאית טלי אשכנזי אומרת: "יש כמה דרכים למזער את הנזק, אבל החשובים הם הגנה והשני איזון באמצעות תמרוקים מאזני מלנין כמו ויטמין C שנחשב לנוגד חמצון וכמבון באמצעות תמרוקים עם חומצה מדנדלית שתפקידה לחדש את מראה עור הפנים."

קוסמטיקאית טלי אשכנזי צ. יחצ

בתמרוקים רבים ניתן למצוא חומצה מנדלית, והיא בהחלט נחשבת כפתרון יעיל לפיגמנטציה. בחרתי להקשיב לטלי ולארון התמרוקים שלי נוסף מוצר עם חומצה מנדלית, אותו אני דואגת למרוח על הכתם בלחי כבר שבוע. אחרי שבוע במוצר ראיתי שהכתמים התבהר, ניראה פחות בולט ואינו מחייב כמות מייק אפ כפולה.

MANDELIC CREAM צילום אורי גרון

חומצה מנדלית נחשבת להכי מתונה ומתאימה לאנשים עם עור רגיל או עור אלרגני, יחד עם זאת חשוב לזכור שחומצה מנדלית נחשבת לפילינג כימי עדין ואסור לשלב אותה עם חומצות אלפא הדרוקסיות אחרות, רטינול ופילינגים אחרים.
שילוב לא נכון יכול לגרום לגירוי ואף הפרגמנטציה חמורה.

אז הכתם מטופל בעדינות עם חומצה מנדלית ונוגדי חמצון, אבל הפיגמנטציה הבולטת באזור השפה היא פשוט מכה.
אז נכון יש שיגידו שרטרו חוזר לאופנה ואישה עם שפם הורמונלי, יכולה להיות סופר סקסית, אבל אני באופן אישי מעולם לא חלמתי על שפם ובעיניי זה ניראה רע, מה גם זה לא יורד עם שעווה. זהו כתם נוראי בצבע חום ששום מייקאפ לא מסתיר.
כבר שנתיים "בגאווה" אני מתהדרת בשפם המלנין שלי ולמען האמת חוץ מלעשות שטויות שבעיקר עשו נזק לא טיפלתי בתופעה.

נטלי אוסצ'וב בעלת קליניקה לאסתטיקה מסבירה: "פיגמנטציה על השפם יכולה לנבוע מכמה גורמים. הראשון באמת הורמונלי ואז הכל פשוט, מטפלים בבעיה הורמונלית, מטפלים בתמרוק איכותי באזור השפם והבעיה נעלמת.
סיבה נוספת היא טיפולי הסרת שיער בשעווה באזור השפם. הפגיעה בעור גורמת להיפר פיגמנטציה והתוצאה ידועה מראש". נטלי גם מוסיפה: "יש מלא סיבות לפיגמנטציה באזור השפם, אבל כדי לטפל באמת בבעיה קודם צריך להבחן את הבעיה ורק אז למצוא את הטיפול הנכון. המלצות של דר' גוגל יכולים להסב יותר נזק מתועלת."
היא שלחה אותי למלא בדיקות הורמונליות, אבחנה לי את העור וקבעה ששעווה באזור השפם היא ככל הניראה הגורם העיקרי לפיגמנטציה באזור.

See Also

נטלי אוסצ'וב, צ. אנה קאי

אני מקשיבה לנטלי ומבינה שאני צריכה לבחור בין שפם של רס"ר משמעת בשנות ה 90 לבין שפם מלנין.
האמת הרגשתי מסוחררת, מה ולעזאזל אני יכולה לעשות, ללכת להסרת שיער בלייזר, בגדול אותם סיכונים ובזבוז זמן אדיר או להתרגל לרעיון של שפם שופע וסקסי על פניי.

לא בחרתי לא בזה ולא בזה, יש כיום תמרוקים שמטפלים בבעיה, אני רק צריכה לבחור את הנכון בשבילי. אבל מה באמת נכון?
בעבר עשיתי ראיון לברברה למפל, יבואנית בלעדית של ליראק פריז לישראל, באותו ראיון התרשמתי מאוד מהמקצועיות שלה ומהמותג.
אז פניתי אליה וביקשתי ממנה למצוא לי פתרון לפיגמנטציה של השפם.
הפתרון הגיע בדואר תוך 24 שעות ובמשך חודש אחרון יום ולילה אני מורחת על אזור השפם סרום יום + לילה LUMILOGIE של המותג ליראק פריז.
הסרום מכיל תרכובות צמחים בפורמולות מסובכות וסודיות וניאצינמיד. ניאצינמיד בשנים אחרונות לשם דבר בעולם הקוסמטיקה, הוא מעודד ייצור קולגן, מפחית היפר פיגמנטציה, מעקב מלנין, שומר על הלחות ונחשב כנוגד חמצון יעיל.

ליראק פריז- סדרת לומילוג'י לטיפול בפיגמנטציה צילום אסף לוי

האמת הנוסחה המדויקת של התכשיר לא באמת מעניינת אותי, לא באמת אכפת לי עם זאת שושנת ים או ניאצינמיד שמטפלים לי בפיגמנטציה, מה שחשוב לי באמת שהיא אט אט נעלמת ואני יכולה להוציא את הפנים שלי החוצה בלי קילו מייק אפ מקצועי מהבית.
מה שכן חשוב לציין שבגלל שניאצינמיד נחשב לחומר ידידותי, ניתן להשתמש בו גם בקיץ.

חשוב לי להגיד שמה שמתאים לי כרגע, יכול להשתנות בעוד כמה שנים והכי חשוב מה שמתאים לי, לאו דווקא יתאים לכם.
אני גם לא רופאה, והכתבה אינה המלצה למוצר זה או אחר.
אל תתביישו להתייעץ עם רופא עור או קוסמטיקאית. אל תאמינו לכל הבטחה או פרסומת.
לצערי הרב השוק שלנו מלא בעיקר במוכרים ולאו דווקא באנשי מקצוע.
ולכן תמיד מומלץ לקבל דעה שניה גם בנושאים קוסמטיים ואסתטיים.

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן