יום האישה – מירב רינגל

שם: מירב רינגל
גיל: 43
מצב משפחתי: גרושה + 3. יוני 21, אביב 15 ואמה 11 וחצי.
תחום העיסוק: בעלים ויוצרת של סטודיו גליפס לאמנות במתכת

מירב רינגל צילום ירון בן חוריןן

האם אי פעם הרגשת שהמגדר שלך מפריע לך להתקדם בתחום בפעילות שלך?
לא הרגשתי שהוא מפריע, ההיפך, אני חושבת שיש כוח עסקי מיוחד בזכות היותי אישה, כי מתייחסים אלי יותר ממקום של נימוס ורוך. אצלי זה ממש מורגש כי מצד אחד אני נראית שברירית ועדינה, ומצד שני אני עקשנית ופייטרית חסרת תקנה כשמדובר במשהו שיש לי תשוקה אליו. לא כי אני באמת עשויה מברזל, אלא כי לא יהיה לי מנוח ולא אוותר לעצמי עד שאוציא אל הפועל משהו שאני מאמינה בו. וכשאני רוצה משהו, גם אלוהים לא יעצור אותי. בין אם זו החלטה שאני מקבלת, רעיון חדש שנראה בלתי אפשרי ליצירה אמנותית ובין אם זה להשיג משהו שאני מאמינה בו. ובגלל שאני לא מוותרת לעצמי אני לא מוותרת לאחרים. אני מוכנה להצטייר גם ״כנודניקית״ או להתגבר על ביישנות או חוסר נעימות כשמדובר בליזום, בליצור, בלפתוח דלתות. כבר בתחילת הדרך בחרתי ליצור מתוך עולם פטריארכלי גברי מובהק. היתי אישה במפעל שכולו גברים דווקא נתן לי ייחודיות ואינדיבידואליות. יש משהו בנשיות שגורם לגברים להתייחס אלינו בנועם ובסבלנות.

האם יש דברים שאת עושה/חייבת לעשות יותר בגלל היותך אישה ?
לא הייתי אף פעם גבר, אז אין לי באמת מושג על דברים מיוחדים שאני נדרשת לעשות. כיזמת ואמנית אני משתדלת לעשות את מה שאני מאמינה שצריך. לא חולפת בי מחשבה על דברים שמייחדים את העשייה היומיומית שלי כנשית.

מה מניע אותך כל יום בעשייה שלך ?
התשוקה שלי. וזו לא מליצה. אני אדם אמוציונלי והיותי אשה במובהק מוסיף על הרגשות שבוערים בי תוך חיבור רגשי עמוק מאד לכל מה שאני עושה. היצירה שלי מבעבעת מתוכי, הכתיבה שלי נוזלת מתוך האצבעות ולולא הרצון העז לממש את הרעיונות שנובעים מתוכי אין לי ספק שלא היתי מצליחה להקים סטודיו לאמנות ולהחזיק בעשייה זו כבר 8 שנים. צריך לדעת עליות ומורדות, צריך להילחם על הדעות ועל החלומות, וצריך גם לדעת לנשום עמוק כשמתעכבים דברים ולא לתת לכשלונות להפיל או להעפיל על הדרך הברורה. יש לי יצירה שנקרעת המבוך . החיים הם מסע מפותל ולולא עקביות, התמדה ואהבה לעשייה, אי אפשר להמשיך יום יום במסע הזה של דרך עצמאית במיוחד כאן, בישראל.

See Also

מה הדבר היחיד שתרצי לשנות ביחס לנשים בחברה הישראלית ?
הטרדות מיניות. כשאת אשה שנראית עדינה, יש גברים שאוטומטית מייחסים את זה ליכולת להטריד, להביך, להחמיא לא לעניין. לא פעם ולא פעמיים הטרידו אותי מינית, בתחילת הדרך זה גרם לי לחוסר נעימות אבל בהמשכה, הבנתי שאני חייבת להציב גבולות ולא לחייך בביישנות.
מהנסיון שלי, הייתי רוצה להעביר שני מסרים חשובים לנשים: אל תוותרו על הנשיות שלכן אבל גם אל תוותרו לגברים שמנסים לעשות דברים שפוגעים בכן, תעבירו מסר ברור, וכך תעצרו את ההטרדה מייד בהתחלה. לא מזמן נפגשתי במסגרת פגישת עבודה עם גבר שפשוט הרשה לעצמו לנגיד לי בסופה ״ומה עם חיבוק?״ זה לא היה תמים. הזדעזעתי. אז מה אם אני אישה ונחמדה? זה לא אומר שאפשר לפגוע בכבוד הבסיסי שלי.
גברים מבלבלים רוך עם חולשה, וזה ממש לא אותו דבר.

טיפ לנשים שרוצות לפתוח עסק
התמדה, אמונה בעצמינו והצלחה למרות כשלונות זה אובייסט, אבל יש לי טיפ סופר חשוב: אל תהיו לבד בעסק. יש בדידות בלנהל עסק לבד מאפס. תיעזרו במשפחה, בקולגות, באנשים שיהיו אתכם כבר בהתחלה. הסמל של הסטודיו שלי היא ציפורים, כי אני מאמינה בכוחה של הלהקה, כשיש אנשים שתומכים בכן הכל יותר אפשרי ופשוט.

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן