יום האישה – הלן דורון

שם: הלן דורון
גיל: בת 67
מצב משפחתי: נשואה + 3 ו 5 נכדים.
תחום עיסוק: מנכ"לית ומייסדת קבוצת הלן דורון לחינוך

הלן דורון צילום דוד דורון

האם אי פעם הרגשת שהמגדר שלך מפריע לך להתקדם בתחום בפעילות שלך?
לא הייתי אומרת "מפריע", אבל לפני קרוב ל-40 שנה כשהקמתי את העסק, המנטליות הייתה שונה לגמרי. לא חשבתי בכלל על עניין המגדר. להיפך, כאשר התחלתי ללמד באופן פרטי בעצמי ביישובים בגליל ובכרמיאל, מהר מאוד התחילו לזרום אלי בקשות מהורים ברחבי הארץ שאגיע ללמד גם את הילדים שלהם. אז פתחתי קורסים להכשרת מורים , ורוב המשתתפים שנרשמו, היו בעצם משתתפות, רובן המובהק היו נשים. לאחר מכן, כשהבנתי שיש לי עסק, חוויתי כל מיני אתגרים שקשורים לעשייה, תפעול וכל מה שכרוך בניהול עסק, למזלי לא נתקלתי במצב שמישהו מנע ממני להשיג את מטרותיי בגלל שאני אישה.

האם יש דברים שאת עושה/חייבת לעשות יותר בגלל היותך אישה ?
יש דברים שאני חייבת לעשות כי הם הדבר הנכון ביותר לעשות, ללא קשר לזהות המגדרית שלי. היום החברה מעסיקה כ-80 עובדים במטה החברה שלנו בישראל, שמנהלים רשת של 100 זכיינים מ-1,100 מרכזי לימוד שלנו ברחבי העולם. סך הכל, ישנם אלפי אנשים ב-39 מדינות שקשורים לרשת הגלובלית שלנו, והרוב המוחלט הוא נשים. למעלה מ-95% מצוות ההוראה שלנו הן נשים, רוב הזכיינים בארץ ובעולם הן נשים, וגם במשרדי החברה ובהנהלה הבכירה יש רוב נשי. זה לא משהו שנוצר בכוונה אבל אני חושבת שלנשים פשוט קל יותר להתחבר באופן טבעי למקום עבודה או לעסק עצמאי שמנוהל על ידי אישה. היבט נוסף הוא כמובן התחום שאנחנו עוסקים בו, תחום החינוך, שאולי עדיין נחשב בתפיסה מחשבתית כתחום נשי. אגב, כשהזכייניות שלנו התחילו להקים מרכזי לימוד והפכו לרווחיות, התחלנו לקבל הרבה יותר פניות מגברים בנוגע לרכישת זיכיון ברגע שראו את הפוטנציאל הכלכלי שקיים.

מה מניע אותך כל יום בעשייה שלך ?
החל מהיום הראשון שבו הקמתי את החברה המטרה שלי לא השתנתה: לספק מצוינות חינוכית, הנאה ויצירתיות לכמה שיותר ילדים, מתבגרים ובני נוער בארץ ובעולם. על הנייר, קרוב ל-4 מיליון ילדים בעולם כבר למדו אנגלית כשפת אם שנייה בשיטת הלן דורון והאנגלית היא גם אמצעי להשגת המטרה. השיעורים שלנו מהנים וכיפיים והתוצאות מוכיחות את עצמן אבל אנחנו נותנים הרבה יותר מלמידת שפה: סובלנות, קבלת האחר, אמפתיה, הכרה בתרבויות שונות ,חברות, חמלה כלפי בעליי חיים, שמירה על איכות הסביבה וכדור הארץ ועוד המון ערכים שהתלמידים שלנו סופגים במטרה להפוך לאנשים בוגרים, ערכיים ובעיקר טובים יותר לזולת. אני מתעוררת בבוקר שוויון. זוהי זכות בסיסית שבה לנשים מגיע שוויון הזדמנויות, שוויון ביחס בכבוד בכל תחומי החיים. אני חושבת שנושא השיוויון עדיין זקוק לשינוי, וזה לא משנה באיזה מגזר, לנשים מגיע שיתקיימו אותם התנאים שיש לגברים, בכל תחום, פרטי או עסקי. אני בטוחה שעל ידי קידום שוויון לנשים נוכל ליצור חברה הוגנת וצודקת שבה לכולם יש הזדמנות שווה להתפתח ולהצליח.בשביל להמשיך לנסות ולייצר את השינוי הזה, כדי שלדור העתיד תהיה נקודת פתיחה טובה יותר לחייהם הבוגרים.

See Also

 מה הדבר היחיד שתרצי לשנות ביחס לנשים בחברה הישראלית ?
שוויון. זוהי זכות בסיסית שבה לנשים מגיע שוויון הזדמנויות, שוויון ביחס בכבוד בכל תחומי החיים. אני חושבת שנושא השיוויון עדיין זקוק לשינוי, וזה לא משנה באיזה מגזר, לנשים מגיע שיתקיימו אותם התנאים שיש לגברים, בכל תחום, פרטי או עסקי. אני בטוחה שעל ידי קידום שוויון לנשים נוכל ליצור חברה הוגנת וצודקת שבה לכולם יש הזדמנות שווה להתפתח ולהצליח.

טיפ לנשים שרוצות לפתוח עסק 
אם פותחים עסק זה חייב להיות בתחום שקרוב לליבך, תחום שאת אוהבת ושיש בך תשוקה אליו. בלי חיבור רגשי הסיכויים להצלחה ארוכת טווח פוחתים. בנוסף, ניהול עסק זהו דבר תובעני וחשוב מאוד לייצר איזון נכון בין הזמן שמקדישים לעסק ולזמן עם המשפחה. Work/Life Balance. וכמובן שאם עסק עצמאי בתחום החינוך מעניין אותך, תמיד ניתן לפנות אלינו.

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן