יום האישה – ג'ני רז

שם: ג'ני רז 
גיל: 26.5
מצב משפחתי: רווקה (בזוגיות מאושרת)
תחום העיסוק: סמנכ"לית שיווק, פרסום ויחסי ציבור במעבדות רבקה זיידה

ג'ני רז סמנכלית שיווק רבקה זיידה צילום עופר חג'יוב

האם אי פעם הרגשת שהמגדר שלך מפריע לך להתקדם בתחום הפעילות שלך?
עולם לא הרגשתי שהמגדר שלי מפריע לי להתקדם ולהתפתח. גם בתחילת דרכי, כשהייתי פקידת קבלה ללא ניסיון במשרד פרסום גדול בתל אביב. תמיד עטפו אותי בחום, בידע ובמוטיבציה, ולא הרגשתי שאני צריכה להוכיח יותר מאחרים או שנותנים לאחרים משהו שלא נותנים לי. מצד שני, במיוחד בישראל, צריך גם לדעת לא להתבייש לקחת. ואני לא מתביישת.

האם יש דברים שאת עושה\חייבת לעשות יותר בגלל היותך אישה?
זה לא שיש דברים שאני חייבת לעשות יותר בגלל שאני אישה, אבל אני מודה שלפעמים אני מהרהרת לגבי הזהות הניהולית שלי כאישה. אני מרגישה שסיגנון הניהול שלי הוא עדין יותר, רגיש ואנושי, כמעט אימהי, כי אני שמה על זה דגש ביני לבין עצמי. בתעשיית הפרסום זה לא תמיד ככה. לפעמים, אני תוהה אם יש לזה מקום, או עד כמה אני צריכה להיות כמו אחרים, לרוב גברים אך לא רק. אני מודה שעם השנים מצאתי שאני יכולה להיות מה שאני רוצה – העיקר שזה עובד, ושיש מקום גם לרכות הזו בתוך העולם המקצועי והיא עובדת, לא פחות מהמודל הקלאסי של "הבוס" שאנחנו מכירים מהסרטים.

מה מניע אותך כל יום בעשייה שלך?
היכולת לחבר בין שירות\מוצר טוב לבין אדם שזקוק לו. כדי לעשות את זה, מצד אחד צריך להבין אנשים, בני אדם, מה הם צריכים, מה הבעיות שלהם, איך הם היו רוצים לפתור אותן. מצד שני צריך להכיר את העסק, ולעזור לו לממש את הפוטנציאל שלו, ליצור שפה, זהות ותקשורת שיווקית מהיתרונות כמו גם מהחסרונות. ממש כמו בן אדם. נקודת המפגש הזו בין אנשים לעסקים מרתקת אותי כבר 7 שנים וכנראה שתרתק אותי לעוד שנים רבות.

See Also

מה הדבר היחיד שתרצי לשנות ביחס לנשים בחברה הישראלית?
כשאני מדברת על המקצוע שלי, אני שומעת מהרבה אנשים התפעלות על רקע הגיל הצעיר שלי והרקע שהגעתי ממנו ולכן אני חושבת שמה שצריך לשנות ביחס לנשים בחברה הישראלית הוא לפעמים את היחס של הנשים לעצמן. עליתי לארץ בשנת 2000 לפריפריה רחוקה בצפון, עם אם חד הורית נטולת אמצעים ושורשים. לא שאלתי אף אחד אם יש לי תקרת זכוכית או אין לי. מה מותר לי ומה אסור. ומה הם חושבים על זה שאני אישה. אם אני הצלחתי, כל אחת יכולה. אז עד שישנו את היחס, תבינו את מאזני הכוחות במקומות שאתן נמצאות בהם, תעריכו את עצמכן, תשנו אתן את המציאות ותידרשו. אני לא נתקלתי ב"לא".

טיפ לנשים שרוצות לפתוח עסק
אין חכם כבעל ניסיון- תדברו עם אנשים ועם נשים שעשו את זה קודם ובפרט בתחום שבו אתן רוצות לפתוח עסק. עם זאת, אל תפחדו מחוסר בידע כי יותר מפחיד הוא חוסר באמונה, האמונה והידע ישלימו ויאזנו אחד את השנייה במהלך הדרך.
בהצלחה.  

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן