יום האישה – דר' ליאת מורגן

שם: ד״ר ליאת מורגן 
גיל: 35
מצב משפחתי: נשואה+ 1 בדרך
תחום העיסוק: מקימת פורטל yad4 מנכל״ית סטארט אפ בתחום הפודטק (PigO.ai). בהכשרה, רופאה וטרינרית ובעלת דוקטורט בתחום רווחת בעלי החיים.  

מתוך אלבום אישי

האם אי פעם הרגשת שהמגדר שלך מפריע לך להתקדם בתחום בפעילות שלך?
לא הרגשתי שהמגדר מפריע, כמו ששיניתי את סדר העדיפויות כדי שזה לא יקרה. דחיתי את הקמת המשפחה לגיל יחסית מאוחר, עד לשלב יותר מבוסס בקריירה. הרגשתי שילדים יפריעו לי להתקדם באקדמיה (דוקטורט, פוסט דוקטורט ואולי להמשיך למשרה אקדמית). בדיעבד אני לא בטוחה שזה שיקול נכון. 

האם יש דברים שאת עושה/חייבת לעשות יותר בגלל היותך אישה ?
באופן כללי, באקדמיה התחושה היא שלנשים יש פחות סיכוי להתקדם למשרה אקדמית עם קביעות, שכן זה התהליך ארוך ומחייב, ודורש גם נסיעה לפוסט דוקטורט בחו״ל. ראיתי דוקטורנטיות ופוסט דוקטורנטיות סביבי ששילמו מחיר יקר מבחינה מקצועית על הבחירה במשפחה על פני ההתקדמות בקריירה. 
בחודשים האחרונים פתחתי סטארט-אפ ביחד עם שותפה ועוד שלושה שותפים (שאחד מהם הוא גם בן זוגי), כשאני בתפקיד המנכ״לית. בינתיים ההרגשה שבמגזר הפרטי, כשנפגשים עם משקיע, שותף פוטנציאלי או לקוח, פחות מעניין מאפיינים כמו מגדר ודת. בסוף מי שעומד מולי רוצה לדעת אם אדע לייצר רווח כלכלי ולקדם את החברה למטרה.   

מה מניע אותך כל יום בעשייה שלך ?
כשאני קמה כל בוקר, מה שמניע אותי הוא לעשות רק מה שנותן לי תחושת שליחות ועניין. אני לא מתפשרת ולא אעשה משהו שגורם לי להסתכל על השעון ולחכות שהזמן יעבור. כך הרגשתי באקדמיה וכך אני מרגישה גם בעיסוק הנוכחי שלי, במחקר ופיתוח במגזר הפרטי. כך אני מרגישה גם לגבי הבייבי שלי, אתר יד4- המאגר הארצי לאימוץ בעלי חיים, שהקמתי ואני הבעלים שלו.  

See Also

מה הדבר היחיד שתרצי לשנות ביחס לנשים בחברה הישראלית ?
הדבר הראשון שאני חושבת שצריך לשנות זה הכנסה של שימור פריון לסל הבריאות. לעניות דעתי, אישה שבוחרת לדחות את ההחלטה להביא ילדים לעולם, לא צריכה לקחת את הסיכון לפספס את ההזדמנות או לממן טיפולים יקרים מכיסה הפרטי. 
הדבר השני הוא הענישה על פגיעות מיניות (ולא רק כלפי נשים). בפוסט דוקטורט חקרתי את ההשפעות של טראומה על התפתחות מחלות Stress-related , ואני חושבת שיש חוסר הבנה מוחלט עד כמה טראומה משפיעה על מהלך החיים, לא רק נפשית, ממש פיזיולוגית, ולכל החיים. 
ובאופן יותר נקודתי, באקדמיה, אני חושבת שיש לשנות את השיטה של הערכת חוקרים לקבלת קביעות. היום חוקר נמדד בפרסומים שלו ובקידום האישי שלו, כשהרבה פעמים זה בא על חשבון הסטודנטיות והסטודנטים (וזאת אחת הסיבות ששקלתי לשנות כיוון ולצאת לתעשייה). אני חושבת שמודל שבו חוקרים יימדדו לפי כמה סטודנטים הם קידמו, כמה מהם המשיכו באקדמיה, כמה מהן נשים, וספציפית אמהות, יכול להיות מודל יותר מתאים לשנת 2023, וגם דרך של המערכת להגן על הסטודנטיות והסטודנטים שלה. 


טיפ לנשים שרוצות לפתוח עסק 
בראש ובראשונה לנטרל רעשי רקע. הסביבה תמיד תשמח להסביר למה אין לך סיכוי ולמה זה לא יצליח. צריך לדעת לבדוק את ההערות/הארות בצורה עניינית, להכין תכנית עסקית, מקרים ותגובות, ולא להתייחס לכל השאר. ועלייך להיות כמובן מוכנה לקחת את הסיכון. 
אתר יד4, מיזם התנדבותי שהקמתי בגיל 24, היה הדבר הראשון שכמעט ויתרתי עליו כי כולם אמרו שאין לי סיכוי. היום זה מיזם שמצליח להציל חיים של אלפי בעלי חיים נטושים בשנה, ולא פחות, עוזר גם לאנשים הזקוקים לכלב או חתול בחייהם. דבר שמאוד עזר לי להגשים את החלום ולהקים את המיזם של יד4 הוא מציאת שותפים ונותני חסות. למען האמת תמיד בצד השני זאת הייתה אישה. בשנים האחרונות, זאת אתי בן דוד. היום בזכות תפקידה בחברת רויאל קנין ישראל, המזדהה עם חזון האתר ומקדמת אימוץ וגידול אחראי של בעלי חיים. ביחד הצלחנו להפוך את האתר להצלחה ולאתר הגדול ביותר בישראל לאימוץ בעלי חיים.

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן