אורלי פיס: "אני מתמקדת בדברים הטובים, ויש הרבה טוב!"

לעולם לא נודה שטיפול בהורה זה נטל, אבל המציאות מוכיחה לנו אחרת. כל ילד לא משנה כמה כוחות יש לו, לא באמת מסוגל לתת טיפול ראוי להוריו.
בסופו של דבר כל אחד מגיעה למסקנה שהוא כבר לא מסגול לטפל בהוריו ופונה לאופציות שעומדות בפניו.
פיליפינית, בית אבות, בית חולים סיעודי, אבל מה אם יש אופציה אחרת.
אופציה שבה הורה חי אומנם בדיור מוגן, אבל ברמה הכי גבוהה שיש ועם צוות מקצועי שנותן מענה 24/7.

לפני כשבוע הושק ביפו בית דיור מוגן לחולי דמנציה ואלצהיימר, אם תכנסו למקום לא תבינו שזה דיור מוגן או רחמנא ליצלן בית אבות. המקום ניראה כמו אחד המלונות היוקרתיים שאנחנו מכירים מז'ורנלים בחו"ל. על המטבח מנצח שף, על התזונה שמותאמת אישית מנצחת תזונאית קלינית, במקום פועלים רופאים, אחיות, מרפים בעיסוק ועוד.

ביקשנו להפגש עם המנכ"לית של המקום כדי להבין, מה עומד מאחורי המקום ובעיקר להבין מי זאת האישה שהחליטה לקחת יוזמה אולי קצת משוגעת וליצור מקום מכובד ובעיקר מכבד לתשושי נפש.

תכירו את אורלי פיס מנכ"לית ובעלים של בית נורית שרואה במה שהיא עושה שליחות, אבל בעיקר מלמדת את כולנו איך באמת צריך להתייחס לזקנה ולדמנציה בפרט.

מימין אורלי פיס והאדריכל אלכס מייטליס צילום אדיר גיל

חלק מהחלטה לפתוח את המקום היתה כי אחרי 30 שנות ניסיון היא הבינה שתשושי נפש חייבים מקום לא רק מקצועי אלא גם מזמין, מקום בו אין תחושה של חולי או מוות.
אורלי מסבירה:
– אנחנו רואים שינוי חיובי בקרב הדיירים שלנו, הם לא מרגישים בכלוב, יש להם ספייס, אנחנו מעסיקים אותם כל הזמן, יש נוף מדהים לים, המיטה לא ניראת מיטה של בית חולים. וכל אלה יחד עם הצוות המקצועי שלנו באופן משמעותי משפרים את ההתנהגות של הדיירים. חולי אלצהיימר ודמנציה יכולים להיות אלימים אפילו, אחרי שהם שוהים כאן, הם הופכים לרגועים יותר. יש גם פן נוסף, הילדים, הם מפסיקים לחיות ברגשות אשם, הם מבקרים יותר, הם רגועים יותר וזה גם מאוד חשוב, כי הם לא מעבירים את התסכול שלהם להוריהם.

אני מסתכלת על אורלי, חייכנית, מלאת חיים ואני מנסה להבין איך אדם שכל יום מתמודד עם זקנה, מוות ומחלות כל כך קשות, מסוגל לשדר כל כך הרבה שמחת חיים
אורלי מסבירה:
-אני מתמקדת בדברים הטובים, ויש הרבה טוב, משפחה שנרגעת, מטופלים שלנו שמוצאים שמחת חיים ופחות מתמקדים במחלה. אנחנו עושים טוב ואני משתדלת להתמקד בזה.

אבל אורלי כניראה לא מספרת את כל האמת, אני בטוחה שיש מצבים שלא הכל טוב ומושלם ואולי בגלל זה היא בוחרת את החופשות שלה הכי מאתגרות שיש. למרות שלדייריה היא נותנת תחושה של מלון היא בוחרת בחופשת שטח עם גמל שנוחר ליד.

See Also

קשה גם להתעלם מזה שהיא מספרת שהיא אמא חרדית ודואגת, אני משווה אותה לאימי שמנהלת דיור מוגן לניצולי שואה, שתיהן קרוצות מאותו החומר משכילות, מכילות, מבינות, דואגות וחרדתיות בטירוף.
ואולי זה מה שצריך כדי להוביל שינוי ומהלכים בהם גיל זהב הוא לא רק מושג או שם אלא באמת ההרגשה.
היא מאמינה שהבית שלה ודייריו יובילו לשינוי משמעותי בארץ ואת המודל שלה יעתיקו כל בתי דיור בארץ. היא גם יודעת שזה יקח קצת זמן.
ובנתיים היא ממשיכה לעבוד, מתישהו היא תצא לפנסיה, אבל עדיין לא, כי עדיין יש מה לעשות.
https://nurit-home.co.il/

צילום שי אפשטיין

"מרכז נורית" הוקם ברמה מלונאית איכותית וגבוהה מאוד, שעוצב ע"י האדריכל אלכס מייטליס והוא מתוכנן מראש לטיפול מקצועי והשגחה רפואית מקיפה ואישית, לחולי דמנציה ואלצהיימר, עם התאמה לכל השירותים הרפואיים, לטיפול אופטימלי, עם כל הפונקציות הנדרשות, למשך 24 שעות ביממה. המרכז כולל 4 קומות מגורים כשבכל קומה לובי מפואר, מרפסת פתוחה עם נוף לים, חדר אוכל, מרפאה ומטבח.בכל קומת מגורים 24 דיירים, בחדרים בודדים או חדרים זוגיים. בכל חדר טלוויזיה, שרותים ומקלחת מפוארים ומאובזרים, המותאמים לצרכי המטופלים. בנוסף לקומות המגורים, עוד 2 קומות של מכונים וחדרי טיפולים לתמיכה צמודה המותאמת לבעלי ירידה קוגנטיבית, הזקוקים להשגחה, כמו: מכון פיזיוטרפיה משכולל, מכון ריפוי בעיסוק, חדר גירוי חושים (סנוזלן), בית מרקחת, מרפאה, עובד סוציאלי, דיטאנית, ריפוי בדיבור, ריפוי במוזיקה, הפעלה עם חיות, הפעלה בגינון, חדרי ישיבות ועוד. הצוות המקצועי מיומן, בעל ניסיון רב שנים עם רקע עשיר בטיפול בגיראטריה, וכולל בין הייתר: מנהל המרכז, מנהלת רפואית, מנהלת אדמינסטרטיבית, רופא גריאטר, יועץ פסיכוגריאטר, אחים ואחיות אקדמאים מוסמכים עם תארים, פיזיוטרפיסט מומחה בגריאטריה, מרפאה בעיסוק, עובדת סוציאלית, דיאטנית קלינית, רוקח, מפעילות תעסוקה בעלות תעודה ועוד. למרכז נורית רשיון משרד הבריאות ובפיקוח משרד הבריאות. במקום שירותים משלימים המסייעים לתהליך הרפואי: מטבח מרכזי מפואר, עם ארוחות שף של 5 ארוחות ביום, שירותי כביסה , שירותי טיפוח ויופי. לבניין חניון, מרפסות עם נוף לים, חצר וגינה מרווחת ופורחת לנוחיות הדיירים. https://nurit-home.co.il/

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן