פרס "קיפוד הזהב" הייצוג הנשי

עמותת קיפוד הזהבפרס הפרינג' גאה לפרסם את "הרשימה הקצרה" של ההצגות שעלו לגמר התחרות, המהוות בעיני צוות השופטים של הפרס את מיטב הצגות התיאטרון העצמאיות, שנוצרו השנה בישראל. הצגות אלו יהפכו לחלון הראווה של התיאטרון העצמאי לשנה זו ויזכו לקידום וחשיפה, במטרה להנגיש אותן לקהל הרחב. בשלב השני יבחרו חברי "האקדמיה לתיאטרון עצמאי ותיאטרון פרינג'", שהוקמה לאחרונה וכוללת בשלב זה כ-60 אנשי מקצוע מובילים בתחום, את המועמדים ואת הזוכים בפרסים. 
השנה מדובר ברשימה מגוונת במיוחד, ובה ייצוג למרכזי פרינג', קבוצות תיאטרון ויוצרים עצמאיים, לקלאסיקה ולמחזאות מקורית,  ליוצרים ותיקים וצעירים.

מתוך 13 הצגות המועמדות לפרס, 4 הצגות המועמדות לפרס הן של יוצרות. שמחנו להכיר אותן וכמובן לשמוע את תגובתן על המועמדות.

רותם נחמני- מקושקשת-
מופע פרפורמנס ארט אישי המציג את מסעה של אישה שאינה יכולה להרות באופן טבעי וכמהה לילד
המסע מביא אותה אל מקומות של פנטזיה שבין ערגה לכישלון. בדרך הייחודית שלה היא משלבת בין רגעי צחוק וכאב בעולם רווי סימני שאלה.
רותם נחמני
שחקנית, יוצרת, ומורה לתיאטרון.
בשנים האחרונות חוקרת ויוצרת בעיקר בתחום
הפרפורמנס. כבר מבשלת את העבודה הבאה שלי –
תערוכת פרפורמנס שמתעסקת בכאב נשי על כל גווניו.
היא משלבת פרפורמריות מתחומים שונים, ותוצג בחלל
אלטרנטיבי.

"ריגש אותי מאוד כשקיבלתי את הבשורה מקיפוד הזהב. משמח לדעת שמחזור, ביציות ופות עולים יותר ויותר לשיח ומפסיקים לאט לאט להיות טאבו. זה כבוד גדול שהנושא המורכב כל כך כמו טיפולי פוריות, מקבל במה וחשיפה."

מקושקשת-אייל הוטנר

הילה תומר- ואני לא יכולה לשנות את זה
״ואני לא יכולה לשנות את זה״ הצגה אינטימית בדירת מגורים בעקבות המחזה ״לילה טוב אמא״ מאת מארשה נורמן. אנחנו מזמינות אתכם לנחם את תלמה, האם האבלה על בתה שמתה בנסיבות טרגיות, ולצאת איתנו למסע אינטימי של התמודדות עם אובדן והצצה בלתי מתווכת לחייהן הפרטיים של שתי נשים ברגעיהן האישיים והפרטיים ביותר, תוך עדות לתהליך ההתמודדות והעיבוד של אם, יתומה מבת, עם השלכות מעשיה.
הילה תומר,
במאית תיאטרון, משוררת וצלמת, בוגרת בית הספר ״תלמה ילין״, בית הספר לאומנויות הבמה ״סמינר הקיבוצים״ וכעת לומדת תואר שני בRoyal Central School of speech and Drama , בלונדון. הפקה זו היא הפקת הביכורים שלה.

"אנחנו גאות ומתרגשות שהפקה שיותר מ85% מצוות היוצרות שלה הן נשים מועמדת לפרס קיפוד הזהב. לצערינו הרב בעולמנו זה לא עניין של מה בכך. מקוות שהשינוי יגיע בקרוב."

ואני לא יכולה לשנות את זה-הילה תומר

מיכל סבירוני- דף חלק
יצירה לנייר, צבעים ומשפחה נעלמת .
כבר לפחות 80 שנה שבמשפחה שלי אין פרידות. כולם נעלמים. בתוך-תוכי יש אמונה שיום אחד עוד ניפגש. ב'דף חלק' אני מזמינה את הקהל לתוך הסטודיו שלי, להיות חלק מתהליך היצירה.
בלייב, אני מציירת את החיים שלי, יוצרת ובוראת דמויות ומפגשים, יוצאת מהקווים ומכניסה צבע והומור גם לרגעים השחורים.
מיכל סבירוני
יוצרת עצמאית, ליצנית, בובנאית, פרפורמרית ובמאית מגיל 5.
מקצועית, כבר 22 שנים שאני יוצרת ומופיעה, בארץ ובעולם עם הצגותיי השונות: מתיאטרון רחוב לתיאטרון מיניאטורי. דרך היצירה אני מוצאת דרכים לבטא את מה שבתוכי, תוך חיפוש אחר שפת במה אישית וייחודית.
אפשר לומר שכל החיים חיפשתי דרך לשלב בין שלושת האהבות שלי: תיאטרון, אמנות פלסטית וקהל, ואני מרגישה שב'דף חלק' , יחד עם שותפי יוני טל, פיצחנו סוג של קוד, והמצאנו שפה חדשה: תיאטרון-ציור.

"להיות יוצרת עצמאית זה מאוד בודד. גם כשעובדים עם צוות מקסים ונוסעים בעולם… בסופו של דבר אני עובדת מתוך הקשבה עמוקה פנימה, שאפשר למצוא רק בשקט, בסטודיו. המועמדות נותנת תחושה נעימה שרואים אותי, שמעריכים את דרכי ואת עמלי, ואולי , לפחות לרגע, אם נזכה, אשמח להרגיש שייכת."

דף חלק-. קרדיט Gerard Alon

מורן אלון- מחבואים
חקירה אלימה אליה נקלע צחי החשמלאי מציפה את עברם המסתורי שלו ושל אבינועם החוקר אותו, עם סיוון הזונה, ששברה לשניהם את הלב. התמודדות עם העבר, התשוקה לחיים, התא המשפחתי השבור – לעזוב הכל ולהתחיל מחדש? או למצוא כוח לרפא את השורשים ולצמוח?
מורן אלון
קוראים לי מורן אלון שחקנית בוגרת ניסן נתיב. מגיל מאוד קטן הייתי על במות, בתור רקדנית. מרגישה שעמוד השדרה שלי כיוצרת הוא הגוף, התשוקה, ההתלהבות, הילדותיות…השכל אי שם אחרון. כשאיבדתי את אבי בגיל 18 הרגשתי פתאום את הצורך להתחיל לדבר גם במילים, אז גיליתי בנוסף ליצירת התנועות שבגופי ואומנות המחול את אומנות המשחק. כל דמות, כל מילה עוברת דרך גופי, דרך כל נים ונים…הייתי רב חיי ילדה/נערה/אישה שלא מביעה כל כך את דעותיה, הייתי תמיד צריכה אישור מהסביבה, אישור גברי לחוזק ובטחון. אני מודה יום יום על היוצרת שבי ועל הכלים האומנותיים שברשותי שנותנים לי להתבטא ולגלות את עצמי כאישה, שווה.ולא פחותה.
הבמה זה הבית שלי, החופש שם אני מחלקת אהבה ללא תנאי.
אני רוצה לעבוד בקרוב על ליידי מקבת, שנים היא הולכת איתי…מבשלת בתוכי עדיין וסקרנית לגביי הצורה.

See Also

"מרגש אותי ברמות עמוקות המועמדות לקיפוד הזהב – הצגה שכולנו בה חברים טובים מאוד, תפקיד שהוא התגשמות חלום עבורי, ריפוי אמיתי לילדה הקטנה שבי. לונה פארק של הצגה…ובנוסף בן זוגי לחיים, אישי יפתח רוה ביים את ההצגה אני כל כך אוהבת את היצירה העצמאית. מקווה שנקטוף את הפירות בדמות הקיפודים וגם שנטעם מהם אני מוכנה, שמחה לזה ורעבה תמיד לפירות."

מחבואים- -צילום אלי כץ

ב26 בנובמבר, יום ששי בשעה 12:00 היום האחרון של הפסטיבל, יתקיים טקס "קיפוד הזהב" בתיאטרון הסימטה ובו יחולקו הפרסים לזוכים.

מהנהלת "קיפוד הזהב" נמסר:
"השנה אנחנו ממשיכים ליישם את הרפורמה שהתחלנו ב-2019, ונאלצנו להשהות מעט בגלל הקורונה, שמטרתה היא מצד אחד להפוך את "קיפוד הזהב" לפלטפורמה המאחדת את כל אנשי התיאטרון העצמאי והפרינג' לטובת שיח ופעולה משותפים, ומצד שני להנגיש ולחשוף את מיטב היצירות שלהם לקהל הרחב. אנו חושבים שהתיאטרון העצמאי הוא התיאטרון הכי טוב, נועז וייחודי שנוצר היום בישראל, ושואפים לכך שההבנה הזאת תחלחל גם לקהל וגם לגופים המחליטים כיצד לחלק את תקציבי התמיכה."

לפרטים נוספים:
www.kipodhazahav.co.il

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן