"לא יכולתי להרים את ילדי בלי לדמם, פעולות הכי פשוטות הפכו מסובכות. "

בדרכי לראיין את אלונה שכטר, אני עוד שיננתי את השאלות בראשי.  לא כל יום מקבלים הזדמנות לשבת על שיחה עם אישה שעוד משנות ה 90 נחשבת לאימפריה.
את הראיון קבענו בקליניקה בתל אביב, כהרגלי הגעתי קצת לפני, משרדים וקליניקה של אלונה שכטר יושבת בתוך אחת המגדלים המודרניים והקרים על יגאל אלון.
ומה היתה הפתעתי כאשר נכנסתי למשרדים וגיליתי מקום שהועתק כמעט במדוייק מאחת הטירות העתיקות בצרפת.
מלא במלאכים, קטיפה ועץ.
בזמן שחיכיתי לאלונה הבנתי שכל מה שהכנתי ושיננתי יקבל תפנית אחרת וכך באמת היה.


אלונה שכטר נולדה בשנות ה 60 בשכונת רמת אביב להורי ניצולי שואה.
מגיל 3 למדה לנגן, היתה מורה חיילת, התחתנה, עזבה לערד עבדה כמנצחת של המקהלה בערד, חלתה, הבריאה והפכה להיות אימפריה. 
כל תחנה בחייה של אלונה היא מדרגה למה שהיא היום.
אני מביאה לכם כאן ראיון עם אישה שבמהלכו  גרמה לי לצחוק, להזיל דמעה ובעיקר גרמה לי להרגיש שהכל אפשרי.
כמוה גם גדלתי סביב סיפורי השואה ומלחמה, הורי הם דור שני ולכן את הראיון התחלתי בשאלה הקשה איך זה לגדול עם שני הורים ניצולי שואה?
שלא יהיו לך טעויות, זו היתה תקופה קשה, רמת אביב היתה עוד שיכון בתל אביב, מי שהתגורר  היו בעיקר אנשי מוזיקה ובוהמה.
הורי היו אנשי מוזיקה וכבר מגיל שנתיים גידלו אותי לעולם המוזיקה, עם משמעת קשה, הרבה דאגות ובעיקר סיפורי שואה. אבי מגיל קטן לא חסך ממני את אף סיפור ולא משנה קשה הוא היה. מגיל קטן אני הבנתי את המשמעות של משמעת שאני תמיד צריכה לדעת לדאוג לעצמי.
בזמן שחברים שלי יצאו לבלות, אני ישבתי והתאמנתי בנגינה. בגיל 12 כבר הייתי פסנתרנית במקביל לסיום ביתה הספר סיימתי קונסרבטוריום בתל אביב. 

צילום: פייסבוק אלונה שכטר


לא ניסית לברוח מזה?
בטח שכן, בהזדמנות הראשונה שיכולתי לצאת מהבית יצאתי, בגיל 18 התגייסתי וביקשתי רחוק מהבית, הייתי מורה חיילת בעפולה, מאז לא חזרתי הביתה.
בצבא גם פגשתי את בעלי, התחתנו ישר איך שהשתחררתי, הוא קיבל הצעת עבודה לעבוד בכור בדימונה  ועברנו לערד. 

מרמת אביב לערד?
תאמיני או לא זה היה מאוד הגיוני, צביקה קיבל תפקיד רציני, ואני הלכתי אחריו, ערד נראתה לנו קסומה ורחוקה.
ביום שעברנו לערד, מצאתי עבודה בבית הספר כמורה למוסיקה, שנים של למידה בתלמה ילין, קונסרבטוריום ואקדמיה למוזיקה השתלמו. הקמנו בית ערד, הבאנו ילדים לעולם, היו לנו חיים מלאי רומנטיקה, אהבה ועוני.

שניכם אנשים עובדים, חיים בעיירת פיתוח איך עוני?
בשנות ה 80 נולד מושג נפגעי משכנתאות, הבנקים נתנו משכנתאות בתנאים בלתי אפשריים, תוך כמה שנים המשכנתא היתה גבוהה יותר מהמשכורות שלנו, הריביות פשוט הרגו אותנו. כדי להתקיים ולחיות ולקנות אוכל לילדים, אני וצביקה עבדנו סביב השעון, הוא בכור ואני במקהלה, שיעורים פרטיים, בית הספר, עשינו הכל כדי להתקיים. 


לא ניסית לבקש עזרה מהוריך?
ממש לא, יותר מזה, שהוריי ביקרו אותנו באותה התקופה, לקחתי משכנה שלי בשר, הכנסתי למקפיא כדי שיראה מלא, כדי שלא יתעורר אפילו חשד שמשהו אצלנו לא תקין, אחרי שנסעו, החזרתי הכל לשכנה.

איך מתוך עוני, מוזיקה, ערד הפכת לאימפריה בתחום הקוסמטיקה בכלל?
הלחץ, עבודה בלתי פוסקת יום אחד התפרצו אצלי לפסוריאזיס, יום אחד התעוררתי מכוסה פריחה אדומה וגסה. הכאבים היו בלתי נסבלים תוך יום הפכתי לחולה. בדיעבד נזכרתי , בגיל 17 הופיע לי כתם אדום באזור בית השחי, הראתי לאימי והיא סיפרה שלסבתא שלי היו כאלה.
כפי שאת בטח יודעת זו מחלה אוטואימונית, ללא טיפול תרופתי, כדי להקל עליי נתנו לי סטרואידים, עברתי הקרנות אך שום דבר לא באמת עזר, הפכתי להיות חולה.
לא יכולתי להרים את ילדי בלי לדמם, פעולות הכי פשוטות הפכו מסובכות.
נתנו לי דיאטות מטורפות שהפכו אותי לרזה מאוד. הייתי שבר כלי.

אלונה עוצרת, לוקחת נשימה, למען האמת גם אני, אני מבינה כמה קשה מתוך מקום של הצלחה לדבר על החולשה על כאב בלתי נגמר ועל מחלה כל כך קשה.
אלונה לוקחת נשימה וממשיכה.

החלטתי לא לוותר, הבנתי שאני חייבת למצוא פתרון, נשארתי בלי עבודה, עם ילדים קטנים בבית, המשכורת של צביקה לא מספיקה, אני לא וותרנית ולכן אני חייבת להמשיך לחפש.
עברתי עשרות רופאים, הגעתי למגדות עתידות וקוראות בקפה, עד שהגעתי לדרמטולוג בריטי שאמר לי שיבריא אותי, אני לא אשקר לך, לא האמנתי לו לרגע, הוא רקח לי איזה משחה מבוססת פורמולות של רמב"מ, נתן לי הוראות שימוש ושלח אותי הביתה.
אלוהים, כמה שמישחה הייתה מסריחה, פחדתי לשים אותה בזמן שכולם היו ערים, שמה יברחו מהבית.
בלילה שמתי, נכנסתי למיטה וכמה דקות אחר כך צביקה התעורר . צחקנו כהוגן באותו לילה.
המשכתי יומיום עם המשחה והיא עבדה. אחרי זמן מה הפצעים נעלמו והבראתי, לא באמת ניתן להבריא מפסוריאזיס, אבל אני הייתי בריאה.
הייתי בריאה ומנודה, בזמן שחולים, אנשים נעלמים, איבדתי עבודה והייתי צריכה שוב להתחיל מ 0.
עם הריפוי הבנתי  שלטבע יש קסם ויש עוד אנשים כמוני ורציתי להביא להם את הבשורה.
הלכתי ללמוד, למדתי תורת הרמב"מ, תורת ריפוי העור, הבנתי שמישחה יכולה לעזור גם לנשים עם בעיות פיגמנטציה, דלקות בעור ואפילו קמטים.

צילום: אנה בלאוסוב, איפור אירית קייזמן

אז החלטת להפיץ את הבשורה?
בטח שכן, אני ניצלתי, חזרתי להיות אמא, אישה, למה שנשים אחרות יסבלו כמוני, קניתי אצל הדרמטולוג שלי קופסאות עם הקרמים והתחלתי להפיץ.
אבל השינוי קרה לגמרי במקרה, נסענו לאילת עם הילדים, הצלחתי לדחוף צידנית לתוך אוטו קטן ועמוס, תכלס ממש ישבתי עליה. צביקה צחק עליי ושאל אותי איך אני אמורה למכור בחופשה? 

באילת נרשמתי להרצאה על בריאות והמרצה לא הגיע, בזמן שהפקידה במלון הודיעה ההרצאה מבוטלת, אני התפרצתי ואמרתי שאני יכולה להעביר הרצאה, שנים של במות ומוזיקה, נתנו לי את הביטחון.
עליתי לבמה ורק סיפרתי את הסיפור שלי, אחרי ההרצאה, רוקנתי את הצידנית וחזרתי הביתה עם מלא הזמנות. כיסיתי את העלויות של סוף שבוע ועוד נשארתי עם מלא רווח.
התחלתי לפנות למלונות ומוסדות ולהציע את ההרצאות שלי, אחד הפעמים נתתי הרצאה במלון בערד, אף אחד לא הגיע למעט אישה אחת, נתתי לה הרצאה ובאותו ערב מצאתי את האמרגן שלי שבמקרה היה בעלה.
עשיתי כ 90 הרצאות בחודש, הייתי נוסעת מערד לתל אביב, חיפה, נהריה ואפילו מטולה.
תוך כמה חודשים עשיתי את המיליון הראשון שלי.

איך התמודדת עם הצלחה, איך הצלחת לא להסתנוור?
קול ההגיון, עבדתי מאוד קשה, בשבילי, בשביל ההצלחה, בשביל האג'נדה. ידעתי להיות שקולה. 

שהגיעו ההצעות הגדולות מחברות תרופות שונות, פניתי לאבי והתייעצתי איתו, הוא אמר לי שאם אני רוצה להצליח, אני צריכה לעשות את זה לבד.
בישיבה משפחתית, החלטנו לפתוח חברה שלנו, צביקה החליט שהוא עוזב את הכור וב 1994 פתחנו את "אלונה שכטר בע"מ".
והיום אנחנו מוכרים את המוצרים בכל העולם, אני עושה קצת פחות הרצאות, פתחנו לקליניקה לטיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים.

צילום: אנה בלאוסוב, איפור אירית קייזמן

איך אסטטיקה משתלבת בקוסמטיקה טבעית?
אלונה צוחקת,
שתינו יודעות ששום קרם לא יכול להעלים לגמרי את מה שאנחנו רוצים להעלים, ולכן אני לא רואה שום סתירה בין שני הדברים, ההפך, אלה שני דברים שמשלימים אחד את השני.

עולם העסקים בארץ מונע בעיקר ע"י הגברים, האם אי פעם הרגשת שאת צריכה להוכיח יותר?
תראי, לא אגיד לך שאף פעם לא הרגשתי זלזול, מנהלי בנקים, אנשי עסקים שונים, בשנות ה 90 ו האלפיים גם התקשורת לא תרמה, הייתי צעירה יותר, יפה ומוקד לרכילות, מזל שבעלי צביקה מכיר אותי היטב וידע להתעלם מהכל.
אבל אני מאמינה בדרך שלי, לא משנה כמה היא משוגעת היא שלי, היא מביאה את הג'ינג'יות שלי, את הישראליות שלי ולעתים אני אפילו לא רואה את הרמת הגבה.
אני מאמינה שכן צריכות להיות יותר נשות עסקים, אנחנו עושים עסקים אחרת.

See Also

צילום: פייסבוק אלונה שכטר

אלונה מחייכת ומספרת לי סיפור
הייתי ביפן, בפגישת עסקים, בסוף הפגישה כולם קדו קידה ורק אני באתי וחיבקתי את המנכ"ל בדרך הכי ישראלית, נכון כולם היו בהלם, אבל העיסקה נסגרה.
אני תמיד הולכת בדרך שלי, אומרים לי קיטש, אז אני מקצינה אותו יותר, אומרים לי זה לא יצליח, אני גורמת לזה להצליח. לנו לנשים אין מעצורים. אני לא אגיד לך שלא היו כישלונות, אבל אני למדתי ללמוד מהם ולהמשיך הלאה.

אני רוצה לשאול אותה עוד כמה שאלות בנאליות, אבל מרגישה שלשאלות אלה לא תהיה משמעות, אלונה לא חיה בתבניות, היא בכל דרך אפשרית משתדלת לחיות מחוצה להם, היא כל יום פורצת עוד כמה גבולות ונראה שהיא רק נהנית מזה.
היא מגלה לי בסוד גדול שהיא בשלב שבו היא מקווה שילדיה יקחו את הפיקוד על החברה והיא תוכל לראות את העולם עם הנכדים.

צילום: אלונה שכטר פייסבוק

אבל שאלה אחת כן יושבת לי כל הזמן בראש ? היא עונה לי:
הוא תמיד שם, הינה תראי, ומראה לי נקודה אדומה על הרגל,

צילום: אנה בלאוסוב, איפור אירית קייזמן

אני למדתי לחיות איתו, יש לי תרופה בשבילו, הוא חלק ממני, הוא חלק בלתי נפרד ממי שאני היום, כמו גם כל מה שקיבלתי מהוריי וכן זה כולל את הסיפורים הקשים על השואה. כל השלבים בחיים הביאו אותי להיות מי שאני היום ואני מחבקת כל אחד מהם.
אלונה עוצרת מחייכת ומוסיפה:
אני גם ג'ינג'ית, אני חושבת שזה מוסיף המון!

אלונה שכטר לקחה את ההיסטוריה של הוריה, מציאות שלה ומינפה את זה לעתיד מדהים. אין לי ספק שהדרל שלה לא היתה פשוטה

חברת "אלונה שכטר" עוסקת בתחום מוצרי הקוסמטיקה והאסתטיקה (ניתוחים פלסטיים, הזרקות, הקפאת שומנים, מילוי קמטים ועוד). מוצרי הטיפוח של החברה כוללים מוצרי אנטי אייג'ינג לעור הפנים, מוצרי הזנה לשיער, מוצרי טיפוח לגוף ועוד. המוצרים מכילים תרכובת עתירת ויטמינים, צמחי מרפא ומינרלים מים המלח המעניקים לעור הזנה ומגבירים את יכולתו להתמודד עם פגעי הטבע והזמן, כאשר מגוון המוצרים מותאמים לסוגי עור שונים וגילאים שונים. מוצרי החברה לא נוסו על בעלי חיים והם בעלי רישיון משרד הבריאות בישראל ו-CPNP  באירופה. החברה משווקת את מוצריה בישראל, באירופה (המוצרים אפילו נמכרו בבית המרקחת של הוותיקן), באסיה ובמרכז ודרום אמריקה. כיום מועדון הלקוחות של החברה מונה מעל 130,000 איש.



דילוג לתוכן