דר' הלה אורן: "לתחושתי, המחיר שאני משלמת הוא בעיקר מנטלי."

כולנו רואים את המהפך שעוברת תל אביב, ובין אם נתבכיין על הפקקים או לא, כולנו מבינים שהשינוי שהעיר עוברת הוא חיוני ונחוץ.
מה שרבים לא יודעים שעל כל המהלכים האלה מנצחת ביד רמה אישה, דר' הלה אורן.
ביקשתי להיפגש איתה לראיון, כדי להבין מי זאת האישה המשפרת את העיר ללא הפסקה, בלי הפסקה.

Dr. Oren צילום אפרת אשל

יש לך תארים רבים, אם היית צריכה לבחור תואר אחד איזה היית בוחרת?

הייתי בוחרת בתואר תלת חוגי : פסיכולוגיה, מנהל עסקים ועירוניות. זה בעצם חיבור של התואר הראשון השני והשלישי שעשיתי. זו כל המשמעות של החיים שלי. אנשים, זווית עסקית והעיר.

מגיל צעיר מאוד את יזמית, כמה קשה להיות אישה יזמית בישראל ואם יש מחיר שאת משלמת על כך?

לתחושתי, המחיר שאני  משלמת הוא בעיקר מנטלי. אני מסכימה שיש קושי לאשה להיות יזמית בישראל, עם זאת,  בתהליך שאני עברתי עם השנים, אני יכולה להעיד לשמחתי, כי כבר מגיל צעיר, הדרך שלי ,כיזמית, נפתחה בפניי וזה  אפשר לי להצליח מבחינת הערכה שקיבלתי מהסביבה, ואפשרויות הקידום.

נשים רבות מוותרות על קריירה מצליחה לטובת גידול/חינוך ילדים, אני בטוחה שרבות מהן ישמחו לשמוע איך את עושה את זה עם  ילדים?

-כל  יום אני אומרת  תודה,  על זה שאני יכולה לקום  ולעשות את מה שאני הכי אוהבת, עם תשוקה מטורפת. נכון, הרבה מזה  בזכות בן הזוג והשותף שלי לדרך, וגם הילדים שהבינו ומבינים עד היום מה הם מרווחים ומה הם מפסידים וכמובן גם וויתורים רבים שעשיתי, ואני שלמה איתם. אבל  אני יודעת, שכל אשה קרייריסטית בישראל, שנחושה להצליח , תדע לנווט את דרכה, עם כל האתגרים שהיא תתיקל בהם בדרך, כדי להשיג את המטרות שלה.  הרבה פעמים  שואלים אותי – מאיפה יש לי את התשוקה הזו – אז בעיני זה בדיוק מהות העניין.  אם יש לך את זה – את עושה את זה ולכן , אני פונה מכאן , לכל מי שיש לה תשוקה לעשות או להצליח במשהו קומי  ותעשי את זה!


-אם הייתי שואלת את ילדייך, מי את? מה לפי דעתך היו עונים לי ולמה?

הם היו אומרים שאני  אשה שמאוד אוהבת את החיים, הרפתקנית , מחפשת לצבור חוויות חדשות, חיה את החיים, ורוצה לגלות את העולם. הם יודעים שאני אוהבת להנות מהחיים ומההנאות הקטנות שבדרך כמו לשתות קפה עם שוקולד קטן ליד שעושה לי הכי את היום.

האם את מצליחה לנוח מדי פעם ?

בהחלט. סוג של חובה מבחינתי. המנוחה שלי היא הליכה  / צעידה לצידי נחל אלכסנדר, שם אני סופגת את השקט והשלווה  והם מסבים לי רגיעה ומנוחה. אם זה בבוקר – זה ממלא אותי באנרגיות להתחיל את היום ואם זה בערב – השלווה סוגרת לי את היום בצורה מושלמת.


אם לא היית סיטי מייקרית, איזו קריירה היית בוחרת ולמה? 

אני בן אדם שהולך אחרי תשוקות ומונע מתוך דברים שאני מאוד אוהבת לעשות ושיש לי תשוקה אליהם.  מעולם לא חלמתי על מקצוע, תמיד נשאבתי לתוך יזמות ועשיה מתוך חופש הבחירה. ובכל זאת,  אם לא הייתי סיטי מייקרית בעולם הנדל"ן, אני חושבת שהכיוון שלי היה עולם הפיננסי כי אני חדה, יודעת לעשות כסף וגם יש לי תשוקה לכך!

מה יש בתל אביב  שבחרת דווקא בה ולא בעיר אחרת?

-תל אביב בחרה בי! נולדתי בתל אביב, סבא וסבתא של אמא שלי קבורים בטרומפלדור, בית העלמין המיתולוגי של העיר . גדלתי בעיר, הלכתי לכיתה א' בעיר, למדתי באוניברסיטת תל אביב, ילדתי בתל אביב, העסק הראשון שלי נפתח בתל אביב, ואף זכיתי להצטרף לראש העיר בציון שנות ה 100 לתל אביב וליזום את הקמת מנהלת עיר עולם אז אפשר להגיד שתל אביב זה ערכים , ציונות, אנרגיה , והביזנ. אי אפשר שלא להתאהבה בעיר הזו.

אם היית צריכה לעשות מתיחת פנים לעיר כמו לוד, ממה היית מתחילה ?

הייתי מתחילה מהשוק כמובן! השוק של לוד משגע, אותנטי, טעים ומקום שמספק מפגש של כל הדתות ולכן, ללא ספק הייתי מתחילה משם.
(מר יאיר רביבו שים לב)

מה הפינה הכי אהובה שלך בתל אביב?

הפינה האהובה עלי היא החיבור שבין תל אביב ליפו, חוף מנטה ריי. אני אוהבת להגיע בזמן השקיעה, לראות את האורות על קו הרקיע של יפו נדלקים, לראות את הקהלים השונים שמגיעים לים. להסתכל צפונה ולראות את תל אביב המתפתחת , לשתות קוקטייל מרענן – אין דבר יותר מרגש מזה!

See Also


אם היית צריכה לצאת לחופשה בתל אביב, איפה הית בוחרת לטייל, לאכול, לישון וליהנות ?

הייתי בוחרת במלון בוטיק קטן שמספק אופניים בלב העיר הלבנה, שדרות רוטשילד ויוצאת בבוקר לרוץ על הים ומשם לשוק הפשפשים ביפו, ממשיכה למוזיאון האומנות ובין לבין שותה  קפה קטן בשדרה. וכמובן שסוגרת את היום בבר אופנתי. למעשה הייתי נופשת בקצב שהעיר מכתיבה – ללא הפסקה.

לו יית יכולה לגייס תרומה לכל פרויקט שהיית רוצה בתל אביב, למי היית פונה?:

התרומות המגיעות אל הקרן הן מבורכות , עם זאת , לו יכולתי לצייר את פניו התורם החדש , הייתי פונה לתעשיית ההיי טק , שתופסת מקום נכבד בפריצות דרך בכלכלה הישראלית. מדובר בתעשיה המורכבת מצעירים, יזמים בנשמתם שמובילים תהליכים משמעותיים, אך עם זאת, הייתי שמחה לשבת איתם ולהפנות את תשומת ליבם לבצע פריצות דרך גם בנושא של אחריות חברתית ועולם הפילנתרופיה. כרגע אני מבינה שזה ייקח זמן, וששינוי כזה  מצ חברות היי טק יצטרך לעבור תהליך אבולוציוני אמיתי כדי שהוא יקרה והם ירגישו ביטחון לתרום. אך, השינוי הזה, שחברות הסטארט אפ יעשו , יביא לערך מוסף גדול בכל הקשור לפילנתרופיה ושערים נוספים ייפתחו בפניהם לעולמות מרגשים נוספים.

לסיום איזה טיפ הית נותנת ליזמית בתחילת דרכה

קומי ותעשי את זה! Just do it!. אם את אוהבת את זה ורוצה את זה אין מצב שלא תקומי ותעשי את זה.

ד"ר הלה אורן, קרן תל אביב
מנהלת ביד רמה ארגון המגייס מאות מיליוני שקלים בשנה עבור עיריית תל אביב, שמשמשים לשיפור פני העיר, בניית מבני ציבור ומרחבים ציבוריים, והפעלת פרויקטים חברתיים שנותנים מענה למגוון אוכלוסיות בעיר במטרה לצמצם את הפערים בתוכה.
ד"ר אורן היא יזמת בנשמתה, מומחית לחדשנות אורבנית שמתווה את העתיד של המרחב הציבורי בתל אביב ככזה שמפגיש בין כל האוכלוסיות החיות בעיר, עובדות או מבקרות בה. לצד כל זאת היא מרצה מבוקשת בכל העולם בנושאי מיתוג אורבני. בעבר ניהלה את ארועי המאה לעיר תל אביב והקימה את מנהלת "עיר-עולם".

View Comments (0)

Leave a Reply

דילוג לתוכן